Re: >> Trzeci HDD , jak ??? <<

Autor: axial (axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl)
Data: Fri 26 Mar 2004 - 01:30:00 MET

Użytkownik "Grzegorz Mazur" <news2_at_gregu.cjb.ihateunwantedmail.net> napisał
w wiadomości news:c3vin9$nmg$1_at_inews.gazeta.pl...
> No to się poucz trochę statystyki, to się dowiesz że prawdopodobieństwo
> utraty danych przy RAID 0 jest dwukrotnie większe niż przy zwykłym
> dysku.
Oczywiście, ale mając dwa osobne dyski masz to samo :-))

> Oczywiście, że jest znikome. Ale i tak od czasu do czasu ktoś się na
> pececie pyta, jak odzyskać dane z walniętego dysku...

Awaryjność dysków jest naprawdę mała.....
A ta co jest to raczej wynika z "grzebania" w PC....

> Jak RAID działa wiem doskonale. I dlatego wolę RAID 5 niż jakiekolwiek
> bzdety w stylu RAID 0. Dlatego też właśnie RAID 5 chodzi u mnie na
> serwerach, a nie RAID 0. A w domu mam w sumie 8 dysków w 3 kompach i też
> się w RAID nie bawię...
RAID 0 to właśnie do zastosowań domowych.... przecież nie będę
stawiał macierzy z mirrorem po to by zrobić backup Quake :-))))
Jak mam ważne dane "domowe" to zgrywam na DVD i tyle...

> No i co z tego? Wg. mnie w domowym kompie bardziej się opłaca mieć dwa
> fizyczne dyski i sobie robić cross-backup potrzebnych rzeczy, niż się
> bawić w RAID 0 i zyskać ileśtam procent. A w serwerach też się RAID 0
> nie stosuje, bo właśnie ryzyko większe. Bo tak naprawdę RAID 0 to nie
> RAID (brakuje trochę tego "R")...
Bo w domu komputer ma być szybki, a serwer w firmie bezpieczny :)
Nie popadajmy w paranoję, mi się nic nie stanie jak nawet mi "piardną"
dwa dyski naraz :) i tak w domu wolę szybki dysk niż troszkę bardziej
bezpieczny:-)

> Powiedz to rzeszom ludzi, którzy swojego czasu musieli swoje dyski IBM
> wymieniać... I nie przez ESD, tylko przez Węgrów (AFAIR).
> Zawsze trafiają się wadliwe dyski, zawsze jest jakaś szansa że coś źle
> pójdzie... Jak ktoś się na tym nie zna, to może lepiej mu nie proponować
> takich rzeczy, bo potem będziesz mu musiał kompa naprawiać...
A co się trzeba znać? Wszedłem do BIOS-u kontrolera nacisnąłem 2x ENTER
i RAID gotowy :)

Macierzy RAID raczej nie przeniesiesz do innego PC np. kolegi...
Dysk 3,5" jest po to by zamontować go w obudowie i ewentualnie
wymontować tylko po to by wymienić go na większy ;-)
Wtedy takie dyski służą latami....

ax