Re: Czy producenci radiatorow upadli na glowe??????

Autor: axial (axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl)
Data: Tue 23 Mar 2004 - 19:02:46 MET

Użytkownik "UMosiah" <umosiah_at_op.pl> napisał w wiadomości
> Zapomniales tylko o jednym i Zalman i Intel notuja kosmiczne zyski roczne
> bron Boze nie "leca po kosztach"
Po to w końcu zakłada się firmę :-)

> [...]
50$ -
> podejrzewam - bo o dziwo oplaca sie go produkowac nie tylko w momencie gdy
> kosztuje u nas 2k zl ale rowniez gdy kosztuje 600zl.
> I te zalozone przeze mnie 50$ to koszt calkowity - a wiec nie tylko
surowiec
> i praca ale rowniez amortyzacja fabryk, maszyn i calej reszty z
aktualizacja
> softu i naprawami gwarancyjnymi wlacznie..... reszta to czysty zysk -
ktory
> najczesciej wpiernicza sie w inwestycje zeby nie bulic podatkow.

Widzę, że o produkcji procesorów nie masz dużej wiedzy.... :-(
To czy procesor będzie sprzedawany jako P4_2,4GHz lub P4_3,2GHz
nie zależy od planowania produkcji, ale od uzysku, testów czy samego
zapotrzebowania rynku.
A inwestować te firmy muszą, aby utrzymać się na rynku, i "zmuszać" nas
do częstszej wymiany komputera niż zimowej kurtki..... :-)

> Tlumaczenie zatem wysokiej ceny np Zalmana kosztami jest mocno smieszne.
> Gdybys dostal dokladnie takie same fabryki jak ma Zalman ze wszystkimim
> specjalistami, patentami, technologiami - no dokladna kopie - i zaczal
> produkowac to co on to nie bylbys w stanie osiagnac polowy jego ceny
> rynkowej i utrzymac sie na rynku - dlaczego?? Bo nie mialbys nazwy
Zalman -
> liczy sie jeszcze marka - przywiazanie klientow do produktu, itp.

Bo koszty produkcji Zalmana są kilkakrotnie razy większe niż wyprodukowania
ArticCoolera za 30zł który jest "cięty z metra"....
Czy zdajesz sobie sprawę jak kosztowne jest wykreowanie marki??
Ile pieniędzy trzeba wyłożyć na badania, laboratoria, reklamę odpowiednią
kadrę
i jak długo trzeba pracować na reputację??

> [...]
> Gdyby Zalman sprzedawal swoje, uznane za bardzo dobre, produkty za polowe
> ceny to na 100% zarabialby nadal niezle pieniadze - a dlaczego tego nie
> robi??? skoro Cie uczyli ekonomii to pewnie wiesz..... bo na rynku
krzyżuja
> sie sily popytu i podazy. Oznacza to ze przy takiej renomie nie dalby rady
> zaspokoic potrzeb rynku z cena polowe nizsza - wiecznie by brakowalo
> towaru..... a po co ma sprzedawac taniej jak za wysza cene tez ma
> odpowiednia ilosc klientow i zyski wynikajace z osigniecia rownowagi
> rynkowej dla swojego produktu wyzsze.....

Firma ma przynosić zysk, i jest kilka sposobów na jego osiągnięcie,
ale jakość niestety zawsze kosztuje....

> Wniosek: to popyt rynkowy reguluje wysokosc ceny...... a nie koszty. Wiec
te
> 5mln euro na fabryke do mnie nie przemawia jako argument.......

Zawsze rynek reguluje ceny, jednak poniżej pewnej granicy kosztów nie da się
zejść nie obniżając jakości.

Moim zamiarem było uświadomienie kolegi Alti, że sam koszt aluminium czy
miedzi
to nie wszystko. Po drugie nikt nie każe mu kupować Zalmana, może kupić
tańszego PowerCooler-a, czy SuperCoolera za kilkanaście złotych....

ax