Re: Czy producenci radiatorow upadli na glowe??????

Autor: UMosiah (umosiah_at_op.pl)
Data: Tue 23 Mar 2004 - 09:31:42 MET

> Jak będziesz miał te super radiatory po kilkanaście złotych to na pewno
> klienci będą do ciebie "walić" drzwiami i oknami :)))) ja także o ile będą
> przyzwoite.... i o ile zdążę przed komornikiem, który zaklei Ci maszyny.
>
> Kiedyś też był taki przedsiębiorca, nazywał się Zabłocki (o ile dobrze
> pamiętam)...
> Czego oni uczą w tych szkołach... na pewno nie ekonomii :-(
> a powinni bo nie pojawiały by się takie pytania....

Hmmm... no tak to tlumaczy wysoki koszt radiatorow Zalmana....

> PS Dlaczego procesory kosztują tyle kasy?? Przecież to tylko kawałeczek
> krzemu i zwykłe zasady fizyki i chemii?????

..... i procesorow tez....

Zapomniales tylko o jednym i Zalman i Intel notuja kosmiczne zyski roczne i
bron Boze nie "leca po kosztach"
Wyprodukowanie procesora (przy masowych ilosciach) to rzad podejrzewam 50$ -
podejrzewam - bo o dziwo oplaca sie go produkowac nie tylko w momencie gdy
kosztuje u nas 2k zl ale rowniez gdy kosztuje 600zl.
I te zalozone przeze mnie 50$ to koszt calkowity - a wiec nie tylko surowiec
i praca ale rowniez amortyzacja fabryk, maszyn i calej reszty z aktualizacja
softu i naprawami gwarancyjnymi wlacznie..... reszta to czysty zysk - ktory
najczesciej wpiernicza sie w inwestycje zeby nie bulic podatkow.
Tlumaczenie zatem wysokiej ceny np Zalmana kosztami jest mocno smieszne.
Gdybys dostal dokladnie takie same fabryki jak ma Zalman ze wszystkimim
specjalistami, patentami, technologiami - no dokladna kopie - i zaczal
produkowac to co on to nie bylbys w stanie osiagnac polowy jego ceny
rynkowej i utrzymac sie na rynku - dlaczego?? Bo nie mialbys nazwy Zalman -
liczy sie jeszcze marka - przywiazanie klientow do produktu, itp.
Zanim zyskalbys uznanie klientow i wykreowal marke wyprodukowane przez
Ciebie produkty uchodzilby za "podroby"
Gdyby Zalman sprzedawal swoje, uznane za bardzo dobre, produkty za polowe
ceny to na 100% zarabialby nadal niezle pieniadze - a dlaczego tego nie
robi??? skoro Cie uczyli ekonomii to pewnie wiesz..... bo na rynku krzyżuja
sie sily popytu i podazy. Oznacza to ze przy takiej renomie nie dalby rady
zaspokoic potrzeb rynku z cena polowe nizsza - wiecznie by brakowalo
towaru..... a po co ma sprzedawac taniej jak za wysza cene tez ma
odpowiednia ilosc klientow i zyski wynikajace z osigniecia rownowagi
rynkowej dla swojego produktu wyzsze.....

Wniosek: to popyt rynkowy reguluje wysokosc ceny...... a nie koszty. Wiec te
5mln euro na fabryke do mnie nie przemawia jako argument.......

Pozdrawiam
Osiah