Re: Pochwalę się!

Autor: Saiko Kila (fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy)
Data: Fri 19 Mar 2004 - 10:25:48 MET

Proces "Piotr K." <pk_at_idf.wywal.pl> zwrócił błąd:

> [...]
> wogóle nie chodził z oprogramowaniem Nokii i z niczym. Przy jednym BT
> widział go program, przy innym nawet to nie. Podobno Nokie tak mają, a np
> Eryki czy inne Sagemy z tym samym BT pójdą bez problemu. Nokia potrzebuje
> swojego firmowego.

Mozliwe. Z ta Nokia mialem do czynienia raz, jak przesylalem kolezance
obrazki przez BlueTooth, to dzialalo dobrze. Ja zainstalowalem na siemensie
najpierw oprogramowanie producenta adapterka BT, podlaczylem telefon przez
COM (wtedy dziala tak, jakbym wlozyl kabla szeregowego), potem
zainstalowalem oprogramowanie siemensa z plytki i juz moglem korzystac z
internetu itp. Do samego przesylania plikow, synchronizacji i te pe
oprogramowanie telefonu nie jest potrzebne.

> a co to?

Mialem na mysli te dynksy. Te, ktore sie wczepia w USB. :)

Ja uzywam przykladowo BT009X f-my BlueTake, bo jest niedrogi, maly i ponoc
chodzi bezproblemowo z linuksem. Jest kilka chipsetow na ktorych opieraja
sie te urzadzenia, i nie wszystkie podobno dzialaja we wszystkich
konfiguracjach. Chociaz znajac pomyslowosc inzynierow Nokii to problemem
moze byc jakis "feature", ktorego oni wprowadzili... I moze byc potrzebny
firmowy adapter. Ci z Siemensa nie sa tacy sprytni i jak robia cos
firmowego, to po prostu zamawiaja gotowe i dzialajace rozwiazanie w jakiejs
firmie, wkladaja do swojego pudelka i doliczaja 100% oplaty manipulacyjnej
;)

> [...]

W notebooku nie mam portu szeregowego, do ktorego mam kabel. Oryginalny
kabel USB kosztuje tyle, ile "dynks". Nie mam tez IrDa. Dlatego uzywam BT.
Ale kazdy sposob dobry jesli dziala !

--
Saiko Kila -- Adres jest w ROT13. Proszę usuń "cutme." -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze