Re: Test coolerów... był ostatnio i nie pamiętam gdzie...

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_gazeta.pl)
Data: Fri 19 Mar 2004 - 10:14:59 MET

Użytkownik "Wojtek" <woytaski_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> witaj
>
> które wentyle zastosowałeś do obudowy?
> Arctic Cooling arctic fan Pro TC ?

Tak... z wbudowanym czujnikiem temperatury.
Sa dwie wersje tych wentyli.
Pierwsza ma czujnik zamontowany tuz nad łożyskiem.
Druga ma czujnik na 8-mio centymetrowym przewodzie.
Dosc ciekawe rozwiazanie szczegolnie przy zastosowaniu z tylu obudwy,
gdzie mozesz czujke umeiscic miedzy zeberkami radiatora na CPU.
Ciekawe choc nie do konca wiem czy praktyczne. Wsadzajac czujke
miedzy żebra sprawisz ze wentyl bedzie sie krecil dosc szybko, a nie
jest to potrzebne, bo nie daje duzych efektow. 1500 obrotow wystarczy.
Ta wersja jest drozsza o 3 peelen-y.. widzialem gdzies na allegro.

> warto w moim przypadku montować dwa cy trzy w obudowie Chieftec'a??

warto... i na dwoch mozna poprzestac.
U mnie tez buda Chieftec seria BX.

> przód (na HDD)

ja zamontowalem pod HDD. Dyski nie grzeja mi sie na tyle,
by konieczne bylo ich chlodzenie.
Maxtor 160GB i Samsung 80GB oba maja w granicach 31 stopni.

> tył do wyciągania ciepłego powietrza z obudowy
obowiązkowo

> bok (mam fabryczne miejsce na wiatrak w tym miejscu - na wysokości GFX i
> CPU) do nawiewu czy wyciągania?

zbedny... chyba ze masz naprawde grafe z cyklu kaloryfer.

> tylko bok do nawiewu do środka i tył do wyciągania??

to juz zalezy od Twojej inwencji.

pozdr.
Przemek.