Re: slad magnetyczny

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Thu 18 Mar 2004 - 23:49:52 MET

Użytkownik "jul" <jul.nospam_at_jul.nospam> napisał w wiadomości
> Wed, 17 Mar 2004 23:40:28 +0100, na pl.comp.pecet, Michal Kawecki
> napisał(a) w wiadomości

> Na pewno dłużej niż kilkukrotne mrugnięcie okiem. Nie wiem, no 10-15
> minut może? Dość stary dysk 3 GB, formatowałem pod Windowsem,
> systemowym poleceniem. Test o którym pisałem wcześniej w tym wątku
> przeprowadzałem też na dyskietce 1,4 MB z tym samym wnioskiem.
> Szczerze mówiąc - nie rozumiem, po co pytasz o ten czas. Nie powiesz
> mi chyba, że u Ciebie pełne formatowanie trwa krócej niż kilkanaście
> sekund?

Nie, nie o to mi chodzi ;-). Zważ, że jeśli prawdą byłoby to, co
wcześniej napisałeś o zapisywaniu zer we wszystkich sektorach dysku - to
taka procedura musiałaby potrwać. Nawet bardzo długo.

Przed chwilą zrobiłem taki test pod Windows 98 uruchomionym spod
VMWare - zarówno po wykonaniu polecenia "Formatuj" (spod Windows,
zaznaczone pełne formatowanie), jak i format <literka:> w czystym
DOS-ie, wszystkie dane na dysku pozostały nie zmienione. Co prawda
komparacji nie robiłem. Wyzerowane zostały jedynie obie tablice FAT oraz
root directory, również bootsektor i jego kopia (dla FAT32) zostały
nadpisane nową zawartością. Testowałem system plików FAT16 oraz FAT32.

/odpowiadając zmień px na pl/