Re: slad magnetyczny

Autor: jul (tu_wpisz_mojego_nicka_at_poczta.fm)
Data: Sat 20 Mar 2004 - 07:43:02 MET

Thu, 18 Mar 2004 23:49:52 +0100, na pl.comp.pecet, Michal Kawecki
napisał(a) w wiadomości

> Nie, nie o to mi chodzi ;-). Zważ, że jeśli prawdą byłoby to, co
> wcześniej napisałeś o zapisywaniu zer we wszystkich sektorach dysku - to
> taka procedura musiałaby potrwać. Nawet bardzo długo.

Niekoniecznie. Przekopiowanie 2 GB danych zajęło mi właśnie ok 10 minut
(znowu nie mierzyłem dokładnego czasu). A zapisanie ustalonej wartości
podawanej z pamięci ulotnej powinno być jeszcze szybsze.

> Przed chwilą zrobiłem taki test pod Windows 98 uruchomionym spod
> VMWare - zarówno po wykonaniu polecenia "Formatuj" (spod Windows,
> zaznaczone pełne formatowanie), jak i format <literka:> w czystym
> DOS-ie, wszystkie dane na dysku pozostały nie zmienione. Co prawda
> komparacji nie robiłem. Wyzerowane zostały jedynie obie tablice FAT oraz
> root directory, również bootsektor i jego kopia (dla FAT32) zostały
> nadpisane nową zawartością. Testowałem system plików FAT16 oraz FAT32.

No cóż - tamten dysk, na którym wcześniej testowałem był w kieszeni i był
stary, w końcu mi się uszkodził i już teraz nie powtórzę testu (nie chce mi
się wykrajać partycji z obecnego dysku), poza tym żeby dobrze powtórzyć
doświadczenie trzeba odtworzyć te same warunki. Ja robiłem na prawdziwym
dysku, Ty na wirtualnym, jestem skłonny przyjąć, że oboje mamy rację,
zwłaszcza, że zawsze dopuszczałem możliwość, że w różnych systemach różne
procedury różnie dokonują formatu dysku (dlatego starałem się szerzej
opisać warunki mojej próby formatowania). Szkoda, że na razie nie udało się
nam dojść do jednoznacznych wyników. Ale jedną rzecz na koniec dodam -
skoro za dysk Jakubowskiej musieli się brać eksperci i odtwarzanie danych z
dysku zajęło im kilka miesięcy to raczej samo sklejanie zapisanych
sektorów danych nie wystarczyło.

--
Pozdrawiam - jul
(adres email jest do poprawki)