Re: Pentium IV 2.xC z ch³odzeniem ThermalRight SP-94 - o/c

Autor: Kolu (koluWYTNIJ_at_TOwp.pl)
Data: Mon 15 Mar 2004 - 19:13:20 MET

Larus wrote:
> To ciê nie ograniczy. Napisz jak± masz resztê komponentów.

Bêdê mieæ :)

Modernizujê swojego leciwego staruszka, choæ w³a¶ciwsze bedzie
okre¶lenie - budowa od podstaw :)
Zestaw jaki nabêdê ju¿ dawno wykrystalizowa³ w mojej g³owie, a sta³o siê
to po lekturze kilkunastu recek i grup dyskusyjnych, m.in. b3d :). Teraz
czekam jedynie na przyp³yw odp. ilo¶ci gotówki, podczas gdy pozosta³o mi
jedynie obserwowaæ mozolne, ale jednak - spadki cen.

Oto, co sobie wymy¶li³em (za³o¿enie to zachowanie mo¿liwie najbardziej
wyciszonego komputera):

Obudowa: Chieftec BX midi tower (bez zasi³ki)
Motherboard: Abit IC7-G
CPU: PIV 2,4C
RAM: 2 x KHX3200/512 do Dual Channel (1 GB)
Grafika: Hercules 3D Prophet 9700 (ew. 9800 non-Pro)
HDD: Samsung 160 GB S-ATA

Niezbêzdne dodatki:
-CPU Cooler: Zalman CNPS7000A-CU
-Pasta termop.: Arctic Silver V
-GPU Cooler: Arctic-Cooling VGA Silencer
-Wentyle obudowy: 2 x Panaflo L1A 80x80 mm (ew. Papst)
-NB Cooler. Je¶li oka¿e siê, ¿e Abitowski ha³asuje (tak, jak sygnalizuj±
u¿ytkownicy), zastosujê jakie¶ alt. aktywne ch³odzenie (z pasywnym Zalmana
przy FSB 275 MHz wolê nie ryzykowaæ - mo¿e chyba groziæ skróceniem
¿ywotno¶ci chipsetu). Swiftech MCX159-P jest ca³kiem smaczny, ale skubany
cholernie drogi :(

Reszta niewylistowanych wy¿ej komponentów, jak CD-RW Plextor 16/10/40,
CD-ROM Asus S34, karta muzyczna SB live!, modem Zoltrix Spirit, Prolink
Pixelview TV, peryferia USB (skaner, drukarka, czytnik kart pamiêci),
pochodzi z bie¿±cego zestawu i równie¿ *znajdzie miejsce* w nowym
komputerze.

Jak widac, z takimi pami±tkami, pozostaje mi o/c w trybie asynchronicznym
:D
Za³o¿y³em sobie uzskanie FSB w okolicach 275 Mhz. Wówczas przy dzielniku
5:4 pami±tki pracowaæ bêd± jako DDR 440. Mam nadziejê, ¿e dziêki pamiêciom
jakie wybra³em, uda mi siê to osi±gn±æ przy do¶æ mocnych timingach, a w
takiej sytuacji, z powodzeniem, wydajno¶æ mojego kompa przewy¿szaæ bêdzie
wiele innych z pami±tkami PC4000, puszczonymi na 250 FSB 1:1, CAS 3 :P

Na koniec - nie bez przyczyny - zostawi³em równie wa¿ny element, jakim
jest zasi³ka.
Czy zasilacz o parametrach pr±dowych, wymienionych poni¿ej, uci±gnie tê
podkrêcon± konfiguracjê, która w niedalekiej przysz³o¶ci rozbudowana
zostanie tak¿e o DVD-RW i jeszcze jeden HDD Samsunga?

Moc 400W (450W peak).
+3.3V 28A
+5V 30A
+12V 22A
+3.3V i +5V ³±cznie to 46A (200W)

Isotna uwaga. Parametry zasilacza na pewno s± realne (nie tak, jak w
przyp. CodeSHITów i innych pseudo-tworów).
Oczywi¶cie nie chcê, aby zasilacz pracowa³ pod maks. lub zbli¿onym do
maksymalnego obci±¿eniem. Wiadomo, ¿e aby zachowaæ jego d³ug± ¿ywotno¶æ i
beproblemow± pracê, musi posiadaæ kilkudziesiêcio procentowy zapas mocy.
Znam dobrze popularny kalkurator mocy na stronie
http://www.jscustompcs.com/power_supply/
Opinie o nim sa takie, ¿e daje mocno zawy¿one wyniki. Dla mojej
konfiguracji np. wysz³o oko³o 480W!
Mo¿e za bardzo siê tym przej±³em, ale jak to siê mówi 'better be safe than
sorry', czyli lepiej byæ ostro¿nym ni¿ pó¼niej ¿a³owaæ. Dlatego nie wiem
ju¿, czy moje obawy, co do zasi³ki o takich parametrach s± uzasadnione.
Upodoba³em ju¿ sobie bowiem ten zasilacz i na 99% chcê go kupiæ.
Mo¿e mi kto¶ powiedzieæ jak naprawdê pr±do¿erna jest opisana wy¿ej
konfiguracja (z uwzgl. elementów starej i przysz³ym upgradem) i wykazaæ,
¿e zapotrzebowanie na moc tego konfigu zawieraæ siê bêdzie w bezpiecznym
dla samego zasilacza przedziale. Za³ó¿my przy tym, ¿e gram w zasobo¿ern±
grê 3D, w tle dzia³a program p2p i zapuszczone jest wypalanie CD ze ¼ród³a
CD-ROM. Oczywi¶cie konfig jest podkrêcony i pod³±czone s± wszystkie
pozosta³e sprzêty oraz peryferia.

Pozdrawki,
Kolu