Re: Pentium IV 2.xC z chłodzeniem ThermalRight SP-94 - o/c

Autor: Larus (larus_at_silesianet.pl)
Data: Mon 15 Mar 2004 - 13:22:26 MET

Indywiduum zwane *Kolu*, w wiadomości
<c32iad$a7i$1_at_inews.gazeta.pl> wyprodukowało:

> Praktycznie zdecydowałem się już na wersję z zegarem 2.4 GHz. Jednak
> mógłbym jeszcze wygospodarować trochę grosza na wersję 2.6. Czy efekty o/c
> byłyby wyższe, a tym samym uzasadniały wybór procka o tej częstotliwości
> pracy? A może dopiero 2.8 dałoby wyraźne rezultaty po o/c?

Nie. Generalnie nie ma różnicy czy będzie to 2.4 czy 3.0 - podkręcają
się b. podobnie. Diabeł tkwi w szczegółach :-) Mając 2.6 czy 2.8 będzie
ci po prostu łatwiej wyżej podkręcić takiego procka, mimo że możliwości
samego procka są podobne. Po prostu z P4 2.4 aby osiągnąć powiedzmy
3.3GHz (taki standard) musiałbyś puścić go na FSB: 275 MHz => spore
wyzwanie. A taki 2.8 GHz osiągnie takie taktowanie przy 235 MHz => pikuś
dla obecnych płyt, pamięci itd.

> Oczywiście powyższe nadal przy zastsowaniu chłodzenia by Zalman
> CNPS7000-Cu :)

To cię nie ograniczy. Napisz jaką masz resztę komponentów.

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus_at_mojepc.pl> / MAD powered
  "Non qui parum habet, set qui plus qupit, paupare est"