pare pytan apropo P4

Autor: kyle (darek_kr_at_op.pl)
Data: Fri 12 Mar 2004 - 18:21:59 MET

witam,

mam zamiar zmodernizowac troche swoj komputer i postanowilem kupic
nastepujace rzeczy:

- proc: P4 3.0GHz HT Prescott
- plyta: Asus P4C800-E Deluxe
- ram: Kingstone 512MB_at_400

i teraz pytania:

1) w tej chwili posiadam dwie kosci 512MB DDR Kingstone. jedna chodzi na 266
druga to 400. ta druga chcialbym sobie zostawic. czy bedzie dzialac
poprawnie w dual'u z nowa koscia (zakladajac ze uda mi sie kupic z tej samej
serii)?

2) moj obecny procesor to P4 1.8A (bez HT). czy po zmianie procesora na
posiadajacy HT bede musial reinstalowac windowsy xp, czy system sam wykryje
drugi logiczny procesor?

3) generalnie czy warto w tej chwili kupowac Prescott'a? czy moze lepiej
poczekac na nowsze, bardziej dopracowane wersje? w zasadzie to moglbym sie
jeszcze wstrzymac, ale obawiam sie, ze kolejne wersje tego procesora beda
dostepne tylko dla plyt z socket'em 775 i chipset'em Alderwood/Grantsdale.
niestety nowe plyty nie beda posiadaly prawdopodobnie AGP tylko PCI Express,
a ja nie chce zmieniac na razie mojego Radeona9700. a moze sie myle i beda
plyty z AGP?

4) za ile moge sprzedac moje stare czesci:
- P4 1.8A BOX
- Asus P4B266-SE
- Kingstone DDR 512MB_at_266?
wszystko ma ok. 1,5 roku wiec jest jeszcze na gwarancji.

5) czy powyzsze komponenty sa ok, czy raczej wybrac cos innego? sprzet ma
sluzyc do glownie do pracy w dwoch (lub wiecej) OS na raz (vmware),
programowania, gier, itd. sprzet ma byc super stabilny :)

pozdrawiam
kyle