Re: Barracuda 7200.7 i RAID

Autor: Kit (adarpo.niespam_at_wp.pl)
Data: Thu 11 Mar 2004 - 21:20:14 MET

Mam dwie Barrakudy B7 200GB. Dwa różne obecnie kontrolery RAID. Robiłem RAID
sprzętowy i soft pod W2K. Żaden z uruchomionych benchmarków nie wykazał
przyrostu prędkości.

Aktualnie dyski są już z danymi więc nie powtórzę eksperymentu. Co do
racjonalności to wiem czego ograniczeniem to nie jest:
- kontrolera bo inne dyski dawał szybszy wynik w raid 0
- przepustowości szyny, tak jak wyżej,
- obciążenia procesora bo dla raid wynosił mniej niż dla pojedyńczego dysku,

Wykres w HDTach'u wyglądał jak Himalaje. Normalnie wygląda jak równia
pochyła. Dla 4 dysków w RAID jak scięta równia (limitacji przepustowości
kontrolera, szyny, magstrali lub czegoś innego ogranicza go od góry). A dla
barracud jak piła do drewna.
Osobiście więc obstawiam limitacje oprogramowania dysku.

W użyciu m. in.były:
AIDA23
HD Tach 2.7
HD Speed