Re: Monitor LCD Philips 150B4

Autor: Wiesław Lubas (vieniu_at_math.put.poznan.pl)
Data: Thu 11 Mar 2004 - 11:18:53 MET

"Monty Mole" <montymole@[bez_spamu]wp.pl> wrote in message
> Oprócz "wędrujących" po ekranie pasów w niektórych częstotliwośćiach,
> zauważyłem jeszcze coś - mój monitor ma kilka nie działających pikseli -
> słyszałem, że w monitorach LCD, zwłaszcza tańszych, jest to zjawisko
> normalne, czy to prawda???
Hmm no nie do konca normalne. W zaleznosci od tego ile tych pikseli jest,
jest to _dopuszczalne_ przez prodecnta (nie zawsze przez uzytkownika), lub
tez podlega wymianie w ramach gwarancji.
Jezeli nie zaznaczono inaczej, monitor prawdopodobnie jest zgodnyz norma ISO
13406-2.
A co to znaczy mozesz pozytac np. tu:
http://www.servodata.com.pl/faq/step/lcd.htm

> Nie wiem na ile zauważone przeze mnie "usterki" są normą w tanich
> monitorach LCD i czy w tej klasie cenowej można dostać coś lepszego.
> Każdemu kto może przeznaczyć więcej na LCD polecałbym wydać więcej i
> mieć przynajmniej satysfakcję. Z drugiej strony gdybym wydał więcej a i
> tak występowałyby podobne problemy, to rozczarowanie byłoby na pewno
> dużo większe...

Ja osobiscie nie lubie martwych, a jeszcze bardziej goracych pikseli, ew.
przy brzegu ekranu sa do zniesienia. Nie wiem ile ten monitor kosztowal, ale
za 2k pln oczekiwalbym od niego "niemania" takich usterek ;-)

WL