Re: Monitor LCD Philips 150B4

Autor: Monty Mole (montymole_at_[bez_spamu)
Data: Fri 12 Mar 2004 - 03:09:24 MET

> Ja osobiscie nie lubie martwych, a jeszcze bardziej goracych pikseli, ew.
> przy brzegu ekranu sa do zniesienia. Nie wiem ile ten monitor kosztowal, ale
> za 2k pln oczekiwalbym od niego "niemania" takich usterek ;-)

Dzięki za konkretną odpowiedź!

Monitor kosztował 1.6k pln... Muszę obejrzeć go jeszcze pod lupą na
jakiś planszach testowych, ale zdaje się, że mieści się w normie...
Nadal zachęcam każdego amatora płaszczaków do wydania większej sumy i
kupienia czegoś lepszego niż Philips 150B4. Choć problemy z kilkoma
pikselami na całej powierzchni są w większości zastosowań akceptowalne,
to oczywiście do przyjemności nie należą. Ale jak trafić na egzemplarz
"bez skazy"? Chyba musiałbym mieć możliwość przetestowania kilku -
kilkunastu egzemplarzy?

Przy okazji jeszcze jedna sprawa. Jakiś czas temu specjalnie zadbałem o
to, żeby moja karta graficzna miała specjalne wyjście do LCD (DVI)
przewidując, że za jakiś czas kupię taki monitor. Muszę przyznać, że
rozczarowałem się, gdy okazało się, że monitor posiada wejście zwykłe -
analogowe takie, jak monitory kineskopowe. W jakich monitorach LCD
używane jest specjalne wejście DVI? Sądzę, że daje ono wyższą jakość...

PS.... przyszło mi na myśl takie rozwiążanie, żeby monitory LCD miały
płynne ceny tego samego modelu np. od 1200 do 1800 (przykładowo) -
zależnie od liczby błędnych pikseli, która byłaby zaznaczona na
opakowaniu. Chyba podejście bardziej uczciwe niż loteria...
                              Monty