Re: RAID - kolejnosc dyskow - pytanie

Autor: Jacek Marek (no.spam_jmarekw_at_interia.pl)
Data: Wed 10 Mar 2004 - 09:56:51 MET

robert slawinski wrote:
> czy jak softowej macierzy RAID5 z windows pozamieniam kolejnosc
> dyskow, to ona bedzie wiedziala nadal ktory jest ktory i reaktywuje
> macierz, czy tez nei jest taka sprytna. wydaje mi sie, ze jest, ale
> tak dla pewnosci pytam <rs>
Nie do końca rozumiem pytanie szczególnie po przeczytaniu pierwszej
odpowiedzi...
Ale jezeli zmienisz miejscami dyski fizyczne to macież wstanie gdyż
informacje o tym który dysk jest którym, zapisane są na dyskach i system
operacyjny zadecyduje o zestawieniu macieży po przeczytniu tych informacji.
Jeżeli chodzi o zmiane kolejności literek dysków to robiąc to po jednej też
się da.
Jakkolwiek - wszystkie operacje na macieży robisz nie na _moją_
odpowiedzialność ;-)

JM