Re: Prosze o opinie na temat tego szmelca :)

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Fri 05 Mar 2004 - 11:35:24 MET

On Fri, 5 Mar 2004 10:41:55 +0100, -=MaR=- wrote:

[...]
> No proszę... i jak tu oceniać odczucia na podstawie posiadanej wiedzy
> technicznej. Parametry LCD vel CRT wskazują przecież, iż winno być
> dokładnie na odwrót...

Będę upierdliwy: jakie parametry ? Znowu szerokość fotela ?

Czytałem kiedyś, że LCD powodują zmęczenie mięśni (ścięgien ?)
naciągających soczewkę w oku. Związane jest to tym, że w LCD oko stara
się non stop skupić na obrazie, który powstaje minimalnie pod
powierzchnią ekranu, i oko nie jest w stanie "zdecydować się" czy skupić
się na powierzchi ekranu, czy tuż pod nią. Stąd te ścięgna (mięśnie?)
ciągle pracują i stąd kumulujące się zmęczenie. A wiadomo, że mięśnie
bolą najbardziej na drugi dzień po wysiłku...

To nie moja teoria i nie jestem w stanie jej ocenić, nie jestem
fizjologiem ani okulistą. W każdym razie ponoć, występuje tu podobny
objaw (choć na znacznie mniejszą skalę) co przy oglądaniu tych obrazków
quasi3D (anaglifów?, myślę że wiesz, co mam na myśli)

Zresztą mogłem wszystko pokręcić, ale coś takiego czytałem , i -
szczerze mówiąc - dość pasuje mi ta teoria...

> Ty jednak, w przeciwieństwie do 99% użytkowników LCD
> masz inne zdanie co do komfortu pracy z tymi monitorami.

Uogólniasz. Zresztą: mam prawo, nie ?

> Nie pisz mnie, zatem o zapotrzebowaniach na pasmo, gdyż ja opisuje rzeczy,
> które zaobserwowałem - zresztą nie tylko ja - i na tym opieram swe tezy.

Tylko, że pewne rzeczy można wyregulować...

[...]
> ...myślisz, że pisząc o poprawie jakości wyświetlanego obrazu nie miałbym
> pojęcia o takich rzeczach?

myślisz, że gdybym był przekonany o Twojej wiedzy, pisałbym o tym ?

> Z lekka, nie przesadzasz? :)

Ani trochę. Dość widziałem fatlnych obrazów na LCD, bo ich posiadacze
nie potrafili ich wyregulować...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak        sprocket_at_sys.BezSpamu.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!