Re: reklamacja dvd rw

Autor: ***aL*** (bigalex_at_wp.pl)
Data: Tue 02 Mar 2004 - 17:16:09 MET

Dnia 2004-03-01 17:32, Użytkownik mawo napisał:

> co do plyt platinium to nie mam zielonego pojecia na jakich nosnikach
> sa minusy. ja zasadniczo nagrywam tylko na '+'. kilka tygodni temu
> kupilem pare sztuk i byly to nosniki ricoh. kupilem w tamtym tygodniu
> pare sztuk i byly riteki. z tanszymi plytami tak jest, ze nie wiesz na
> co trafisz :). proponuje kupic 1 na probe i sprawdzic na miejscu (o
> ile to mozliwe) badz w domu jaki to nosnik i jak ok to wrocic i kupic
> wieksza ilosc.

Jesli DVD-R sa na nosniku Riteka, a DVD+R na Ricoha, to wszystko w
porzadku. Obie firmy wspolpracuja ze soba i Ritek robi dla Ricoha plyty,
uzywajac ich "stempli". Niepokojace jest to, ze pojawila sie seria
Platinum z jakiejs dziwnej tloczni, ale nie jestem w stanie nic wiecej
na ten temat powiedziec. Generlanie jesli masz nosnik Ricoha, MCC
(Mitsubishi Chemical Corp.), Ritek, Taijo Yuden, Mitsui (bardzo rzadko
spotykane i nardzo drogie) lub Maxwella, to mozesz spac spokojnie.
OEM-owych Ritekow uzywam od prawie 1,5 roku i zaden nie padl.
pozdrawiam
aL