Re: Sound Blaster Digital czy inny ?

Autor: Wiktor S. (wswiktor_at_poczta.fmv)
Data: Tue 02 Mar 2004 - 14:13:35 MET

> Pomyślałem o Sound Blasterze ponieważ jest to standard a ja korzystam
jeszcze z
> kilku programów pod DOS-em. SB jest tu chyba najbardziej kompatybilny i
> bezproblemowy.

Karta dźwiękowa na PCI nie da ci sprzętowej zgodności z SB16 i poprzednimi,
niezależnie czy się nazywa Sound Blaster czy nie. Niby wymyślono istnieje
coś takiego jak SB-Link do zachowania zgodności magistrali PCI z ISĄ ale
jeszcze nie widziałem karty, która by go obsługiwała (chodziaż złącze na
płycie głównej zwykle jest obecne). W rachubę więc wchodzi mniej lub
bardziej działająca emulacja programowa. Pod takim SB Live na przykład, w
grach dosowych dźwięk działa w większości grach, ale nie wszystkich.