Sound Blaster Digital czy inny ?

Autor: Maniek (groniecWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 01 Mar 2004 - 10:13:14 MET

Chce wymienić kartę dzwiękową w moim starym kompie. Aktuanie mam Aztech-a na
ISA, a ponieważ sprzęt jest troche słaby to przycinają się niektore fimy divx.
Wyczytałem że wymiana karty dźiękowej z ISA na PCI często pomaga w pewnym
stopniu (mniejsze obciażenie CPU). Chciałbym kupić coś do 50 zł.
Pomyślałem o Sound Blasterze ponieważ jest to standard a ja korzystam jeszcze z
kilku programów pod DOS-em. SB jest tu chyba najbardziej kompatybilny i
bezproblemowy. Nie zależy mi tyle na super jakości dźwięku ile na
jaknajmniejszym obciążeniu głównego procesora. W cenie do 50 zł najwięej jest
SB128 PCI oraz SB Digital 4.1(używane). Jednak tylko w opisie tej druiej
znalazłem takie zdanie:
"Wykorzystuje ona technologię PCI Bus Mastering, która umożliwia zwolnienie
zasobów procesora, dzięki czemu jego moc obliczeniowa może posłużyć do
realizacji innych zadań."

Czy to oznacza że do moich potrzeb ten model będzie lepszy niż SB128 ?
Ewentualnie co innego proponujecie ?