Re: Centrino vs Mobile vs Pentium IV

Autor: Volus (volus_at_no_spam.post.pl)
Data: Fri 27 Feb 2004 - 00:17:08 MET

Nie tak do końca np. Athlony mobile dzialają równiez z róznymi
prędkościami w zależnosci od potrzeb, nie jest to tak dobrze dopracowane
jak w centrino (regulacja co 1 MHz) ale jest.
oczywiście im mniejsza potrzeba tym mniej mocy a co za tym idzie dłużej na
bateriach. Np mobile Athlon 2400+ w Hp 9005nv przy oprogramowaniu biurowym
grzeje sie na tyle malo że wyłącza wentylator (na pocz. myslałem że mi sie
coś psuje w kompie jak zapadala kompletna cisza)
Centrino jest całym systemem nie tylko procesorem mobilnym (ma dlatego
taką cenę).
athlon z ktorym mialem do czynienia nie dostosowuje się tak idealnie i
szybko jakby chcieli tego jego producenci (i przede wszystkim użytkownicy)
ale dziala dobrze (można zauważyć że po wciśnięciu win+pause pisze Athlon
2400+ czestotliwośc np. 667 MHz albo 1200 MHz) z doświadczenia wiem że
kiedy komp jest podłączony do sieci to chodzi jednak trochę wydajniej
(chociaż wentylem też nie kręci cały czas)

--
Piotr 'Volus' Wolski
"ZIEMIA ! - krzyknęli rozbitkowie