Re: Centrino vs Mobile vs Pentium IV

Autor: Cichocki Hubert (enc_at_pf.pl)
Data: Thu 26 Feb 2004 - 14:46:49 MET

Użytkownik "Cbr" <jeton@(nospam)tlen.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Moze mi ktos powiedzec cos na temat wydajnosci i podstawowych roznic
> pomiedzy tymi procesorami do notebooków?

Jedna z podstawowych roznic jaka widac "golym" okiem to Centrino dopiera
czestotliwosc taktowania w zaleznosci od potrzbnej mocy obliczeniowej. Na
prezentacji Intela mielismy latopika z tym i przy wyswietlaniu tapety
chodzil na 600MHz a przy ogladaniu animacji 3D czestotliwosc skakala od
600-1600MHz.
Zas Mobile umozliwial chyba jedynie dwie predkosci pracy, laptop z ktorym
mialem doczynienia pracowal na 1,6GHz przy zasilaniu sieciowym i 1,2GHz na
bateriach.
Jaki jest sens tego to chyba oczywiste. Nizsze taktowanie to nizszy pobor
mocy = dluzsza praca na bateriach.

pozdr
Cichy