Re: Zasmiecony komputer [lamerskie]

Autor: Tygrysek (ty-grysek_at_wp.WYTNIJTO.pl)
Data: Wed 25 Feb 2004 - 13:19:41 MET

> ja.Jego system jest niestabilny, komp coraz wolniej chodzi i czesto
> sie wiesza, + problemy ze sterownikiem drukarki.Facet wogole tam nic
> nie porzadkowal, defragmentowal od conajmniej roku, tysiace TMPow,
> zapchane rejestry.Poniewaz jutro obiecalem mu cos poradzic, mam pytania:

Proponuję takie w miarę bezpieczne rozwiązanie - sam często tak robię. Ale 3
warunki:
1. Działa tylko dla Windows z serii 9x / Me
2. Upewnij się że nie ma wiruchów (najprościej - bezpłatny Skaner OnLine na
www.mks-vir.com.pl)
3. Musisz mieć przynajmniej 500MB wolnego miejsca na dysku.
I tak:
1. Przygotuj dyskietkę startową - upewnij się czy działa!
2. Wyeksportuj ustawienia kont e-mail (tylko 5% użytkowników pamięta lub
pamięta gdzie zapisali hasła do swoich skrzynek :-)
3. Utwórz na C jakiś katalog, np "STARY_SYSTEM"
4. Przesuń (nie kopiuj!) WSZYSTKIE pliki i foldery z C: to tego katalogu -
najłetwiej użyć do tego Total Commander
5. Twardy restart - uruchom system z dyskietki startowej
6. Zainstaluj nowy windows.
7. Teraz na spokojnie powybieraj i poprzenoś potrzebne dokumenty z
założonego przez Ciebie katalogu.
8. W razie konieczności możesz przywrócić popzrednią wersję systemu (bieżącą
zgraj do innego katalogu - jak w p. 4, wczesniejszą przywróć)
9. Nie usuwaj tego katalogu przez jakiś czas - może się jeszcze przydać (za
miesiąc szef zapyta - a GDZIE JEST TEN DOKUMENT, kóry schowałem w
Windows\System32 :-)

Pozdrawiam
Tygrysek