Re: LCD 15" czy jednak CRT?

Autor: Wiesław Lubas (vieniu_at_math.put.poznan.pl)
Data: Tue 24 Feb 2004 - 15:15:55 MET

"Qgar" <qgar_at_interia.pl> wrote in message
> To na co sie zdecyduje, zalezy glownie od tego co zostanie mi polecone.
> A wybor, wydaje mi sie, nie bedzie duzy, bo na to LCD moge przeznaczyc
> ok. 1500PLN. Co do CRT nie pytam jaki, tylko czy warto kupowac 15" LCD
> zamiast bardzo dobrego CRT 17".
> Zastosowanie monitora wszechstronne, domowe: filmy, gry (statyczne
> raczej), aplikacje biurowe, przegladarka WWW, GG.
> Przy okazji prosilbym o jakis link do artykulu opisujacego na co zwracac
> uwage przy wyborze LCD. Nawet bardziej z tego bede zadowolony, jesli
> bede potrafil sam wybrac, niz jak podane mi zostana konkretne modele.

Mam od ponad roku NEC LCD1560NX. Rzecz najważniejsza - nie powoduje
zmęczenia przy _długiej_ pracy (rzędu kilkunastu godzin), co bywało bolesne
nawet na hiper-super CRT. Natomiast jeżeli przewidujesz max kilka godzin na
jednym posiedzeniu, nie szkoda Ci miejsca na biurku, większego poboru
energii to jedeynym kryterium powinny być _Twoje_ subiektywne odczucia, tzn.
prosimy pana w sklepie, aby dał nam tego CRTk i tamtego LCDka podłączył pod
jakieś kompy, regulujemy wg własnych upodobań, oglądamy fragment video,
jakiś tekst, jakieś demo gry, jakieś www i decydujemy, co ma lepsze walory
wizualne (rozpiętość barw, kontrast, odwzorowanie barw). Specyfikacje
techniczne i znakomita większość testów mija się np. z moim subiektywnymi
ocenami i dlatego nie polecam iść tym tropem. Jeśli Twoim kryterium jest
ergonomia -> LCD, jeśli wrażenia wizualne to LCD lub CRT, do porównania!

WL