Re: Tuner TV i konflikt zasobów

Autor: pankot (pankot_at_tlen.plMIAU)
Data: Tue 24 Feb 2004 - 09:58:35 MET

Użytkownik "Redi" <redirNOSPAM_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Przesiadłem się z Celerona 466 + jakaś tam płyta Clayton na Celerona
2,4GHz
> + MSI i845PE Neo i mam teraz problem ze starą kartą TV Tritan na BT878. Po
> zainstalowaniu driverów od karty TV powstał konflikt zasobów z
"rozszerzenie
> płyty systemowej dla ACPI Bios". Tuner wchodzi na zasoby ACPI a ustawień
> zasobów tunera i ACPI nie da się zmienić, albo ja nie wiem jak to
> zrobić...Dodam tylko że tuner przekładałem do wszystkich możliwych slotów
> [...]

http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/faqxp.html

0. Problemy z przerwaniami IRQ
Jeśli chcemy zmienić przerwania IRQ na Windows XP możemy się czasem zdziwić
,bo okazuje się ,
że Windows olewa wymuszone ustawienia w Biosie. Dzieje się tak dlatego ,że
mamy w Biosie
funkcję Interrupt Mode (APIC Mode) ustawioną na Enabled (włączoną). Powoduje
to co prawda ,że Windows zamiast 15 ma 24 przerwania do wyboru ale nie
możemy wymusić IRQ z poziomu Biosa. Poza tym aby móc ręcznie wymusić IRQ w
Menadżerze urządzeń\Magistrala PCI musimy odznaczyć ptaszka przy "Używaj
sterowania przerwań IRQ".
W Windows 2000 i XP wspomniana karta może być dostępna w gałęzi Komputer -
jednak tylko w przypadku, gdy system operacyjny nie został zainstalowany w
trybie ACPI.