Re: Komputer dla studentki :).

Autor: T. (cashu_at_wp.pl)
Data: Tue 24 Feb 2004 - 08:48:54 MET

Arek Wołowicz wrote:
> Kolega z pracy męczy mnie o to bym mu sprezentował komputer dla jego
> córki, studentki architektury. Budżet określił na ok. 1000 zł.
> Składać z używanych części zabardzo mi się nie chce, za dużo zachodu i
> biegania. Przeglądam allegro no i jak narazie widze całkiem
> przyzwoite w tej cenie są P3, np.:
> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=21427328 Co myślicie o tym
> zestawiku, ja bym dołożył tylko pamięci, ewentualnie dysk większy.
> Takich jest więcej więc pewnie coś wybiorę.
> Co do zastosowania to już pisałem że jest to studentka architektury,
> [...]
Do rysowania i programów CAD może być nieco słaby. Pamięć oczywiście nieco
pomoże, ale nie koniecznie wystarczy. Jeśli kupisz nową pamięć to koszt
kostki 100MHz będzie wynosił ok 200 pln. Jeśli kupisz używaną to połowę
taniej ale jest wtedy szansa że kupisz uszkodzoną. Do tego należy doliczyć
cenę porządnego monitora 19" lub większego. Oczywiście można robić projekty
i na 15" ale ja tego nie polecam. Znajomemu poleciłbym żeby sobie maluchem
pojeździł do pracy (albo mpk) to zrozumie że córce potrzebny jest sprzęt a
nie złom. ;)

T.