Aktualizacja BIOSu - pomocy!

Autor: Mirko (m51_at_gazeta.pl)
Data: Mon 23 Feb 2004 - 17:02:02 MET

Witam wszystkich,
niedawno postanowiłem przeprowadzić mały upgrade Biosu na płycie. Niestety
po dokonaniu aktualizacji płyta po prostu umarła:( Na domiar złego
dyskietka, na którą była zapisana poprzednia wersja Biosu, odmówiła
posłuszeństwa:( Więc mam poważny problem. Płyta BX3D-CT jakiejś tam firmy
Ziva (inny podobny model to BX98-3D) robiona na chipsecie VIA82C691 oraz
VT82C586B. Bios AWARD 4.60PGA. Procek: Celeron 400.
Ściągnąłem ze strony firmowej zawartość Biosa oraz programik do aktualizacji
(Amifl827.exe), tylko niestety bez działającej płyty (a tym bardziej bez
chodzącej fdd) nie da sie za cholerę przeprowadzić upgrade.
Pomyślałem tak: skoro jest to plik binarny (i zajmuje tyle co fizyczna
pamięć Flash na płycie) to można go przecież zaprogramować ją poza kompem.
Wypaliłem na nowo kość i niestety dalej to samo: żadnych oznak
ałania:(
Zrobiłem podgląd zawartości Biosa, wygląda jakby był spakowany (same krzaczki). Do tego w początkowym obszarze jest spory fragment niewykorzystany. Wydaje mi się, że program do aktualizacji sam przeprowadza dekompresję tego pliku w locie, lub robi z nim coś takiego, że komp po uruchomieniu się podnosi:)
Czy ktoś jest w stanie udzielić mi porady, w jaki sposób dysponując oryginalnym plikiem binarnym Biosa, ściągniętym ze strony producenta płyty, można wygenerować zawartość pliku do programatora pamięci (bo tak się składa, że mam do niego dostęp). Może jest taki programik, który to sam wygeneruje? Może ktoś pracuje w serwisie, i wie jak poradzić sobie z tym problemem??
Albo może ktoś w was posiada podaną wyżej płytę, lub płytę na takim samym chipsecie? To wyślijcie mi na priva zawartość waszego biosa, pomoże mi to uruchomić płytę a potem już jakoś sobie poradzę:)
Za wszelką okazaną pomoc z góry dziękuję.

Pozdrawiam, Mirek