Re: Aktualizacja BIOSu - pomocy!

Autor: Dariusz Domagała (biuro_at_intersoft.net.pl)
Data: Tue 24 Feb 2004 - 08:58:28 MET

> Zrobiłem podgląd zawartości Biosa, wygląda jakby był spakowany (same
krzaczki). Do tego w początkowym obszarze jest spory fragment
niewykorzystany. Wydaje mi się, że program do aktualizacji sam przeprowadza
dekompresję tego pliku w locie, lub robi z nim coś takiego, że komp po
uruchomieniu się podnosi:)

Plik 'biosu' to po prostu kod binarny i nie masz szans spodziewac sie
niczego
innego niz krzaczki. W przypadku biosow AMI poczatkowy obszar jest jak to
okresliles 'niewykorzystany' i tak ma byc.
Wgrywajac to programatorem wgrywa sie jeden do jeden bez zadnych
kompresji/dekompresji.

> Czy ktoś jest w stanie udzielić mi porady, w jaki sposób dysponując
oryginalnym plikiem binarnym Biosa, ściągniętym ze strony producenta płyty,
można wygenerować zawartość pliku do programatora pamięci (bo tak się
składa, że mam do niego dostęp). Może jest taki programik, który to sam
wygeneruje? Może ktoś pracuje w serwisie, i wie jak poradzić sobie z tym
problemem??

Sciagniecie pliku ze strony producenta nie gwarantuje jego poprawnosci.
Coraz czesciej (niestety) zdarza sie ze na stronach
producentow pliki sa uszkodzone i teoretycznie zakladamy ze wszystko ok, a
plyta nie wstaje.
Zeby sie upewnic ze bios jest w porzadku potrzebne bylyby sumy kontrolne,
ale z tym moze byc problem.
Przyczyna moze byc jeszcze w samym programatorze (sposob programowania).

> Albo może ktoś w was posiada podaną wyżej płytę, lub płytę na takim samym
chipsecie? To wyślijcie mi na priva zawartość waszego biosa, pomoże mi to
uruchomić płytę a potem już jakoś sobie poradzę:)
> Za wszelką okazaną pomoc z góry dziękuję.
>
> Pozdrawiam, Mirek

Darek