Czyzby feralna seria dyskow firmy Maxtor (6Y120PO) ?

Autor: blackbird (garbage_at_o2.pl)
Data: Mon 23 Feb 2004 - 14:58:04 MET

Jakis czas temu (ok 1,5 tygodnia temu) opisywalem swoj problem z dyskiem
Maxtor 120GB 8MB cache, ktory to obciazal mi niemilosiernie procesor i byl
okropnie glosny
(http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=lang_pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow
=1&output=search&threadm=c0e835%245hv%241%40news.onet.pl&rnum=3&prev=/groups
%3Fhl%3Dpl%26lr%3Dlang_pl%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26newwindow%3D1%26output
%3Dsearch%26q%3Dblackbird%26meta%3Dgroup%253Dpl.comWitam !)

Po tym jak, nie znalazlem zadnego wyjasnienia, oddalem dysk do firmy gdzie
stwierdzili ze wymienia mi go "od reki". Po tym jak w dniu nastepnym
odebralem identyczny dysk (gdy zglaszalem reklamacje nie mieli ich na
stanie), mocno sie rozczarowalem poniewaz po zainstalowaniu sytemu nie
zauwazylem odczuwalnej roznicy. Dysk dalej obciaza b. mocno procesor, a
slychac go tak glosno ze postanowilem wam udostepnic probke:

http://www.dnet.pl/~lukaszs/dysk.ogg

Specjalnie zostawilem w tym nagraniu na poczatku 2 sekundy ciszy zebyscie
uslyszeli jak glosno pracuje ten dysk. Dodam tylko iz wtedy gdy nagrywalem
ta probke, to kopiowalem plik 700 Mb z partycji ~53GB na CZYSTA partycje tez
~53GB.

Probowalem juz prawie wszystkiego - probowalem instalowac wszelkie
sterowniki do mojej plyty glownej (MSI K7N2 Delta L na nForce2), m.in.
sterowniki IDE SW Nvidi - tez nic nie pomagalo. Probowalem ten dysk zostawic
samego na jednym kanale - tez nic.

Mam tez drugi dysk, tez Maxtor tylko ze 60GB - sprawuje sie znakomicie -
jest na tym samym kanale co 120 tylko ze jako slave. Nie mam z nim
ABSOLUTNIE zadnych problemow mimo iz w tym samym czasie jako master
podlaczony jest ta feralna
120-ka.

Konkludujac, jedyne co mi sie nasuwa to:
a) albo Maxtor wypuscil jakas feralna serie dyskow 6Y120PO

b) albo moja plyta MSI nie za bardzo sie "lubi" z tymze Maxtorem

Co wy na to ? Jestem ciekawy Waszej opini m.in. co do glosnosci mojego
dysku. Dysk nagrywalem mikrofonem, ktory wisial 5 cm nad obudowa komputera z
przodu.

Pozdrawiam i czekam na Wasze ewentualne uwagi

p.pecet