Re: jaka jest jekosc dzwieku zintegrowanego na plytach?

Autor: Sebek74 (sebek74_at_go2.pl)
Data: Thu 19 Feb 2004 - 14:38:08 MET

Użytkownik "Peri" <peri12345WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy te najprostsze uklady dzwiekowe na plytach glownych daja jakosc taka,
zebym
> mogl normalnie slyuchac mp3 przez glosniczki na biurku i ewentualnie przez
> wieze? Moze lepiej kupic plyte z dzwiekiem 6.1, czy 5.1 z Dolby Digital
czy
> Surround. Nie wiem dokladnie jak to sie nazywa. W przyslosci moze to
> wykorzystam, a tymczasem dawalyby lepsza jakosc dzwieku przez 2 glosniki?

ja moge tylko porownac swoja stara AC97 (stereo, plyta soltek SL-75DRV4) z
nowym Audigy2; jak kupilem A2, to sie zastanawialem dlaczego nie zrobilem
tego wczesniej, zasadnicze slyszalne roznice - bez zadnego naciagania:
1. w AC97 slychac dyski, szczegolnie napedy cd w glosnikach, jak dam
wzmacniacz na max to myszke tez slychac jak poruszasz! w Audigy tego nie
slychac wcale albo az do prawie konca rozkrecenia wzmacniacza (cdrom)
2. AC97 szumi.. po prostu szumi i to przy malych mocach, Audigy2 rozkrecam
daleko za polowe wzmacniacza (Yamaha 2x145 DIN 8Ohm ) zeby cokolwiek
uslyszec kiedy nie gra nic
3. A2 nie generuje charakterystycznego "łup" przy wlaczaniu/wylaczaniu kompa
4. A2 daje wspaniale efekty dookolne w grach nawet na 2 glosnikach (bylem w
szoku jak zmienilem karte - akurat gralem w Jedi Knight); masz EAX3, ktory
akurat u mnie nie ma znaczenia z punku widzenia stereo; ale poglosy sa fajne
5. A2 ma regulacje bas/sopran - akurat nie uzywam ale jest, moja wersja AC97
nie ma, ale i tak dzwiek jest soczystrzy, wiecej glebokiego basu (film,
mp3) - jesli lubisz taki, sopran jest subtelniejszy, dokladniejszy, lepsze
stereo jest

Jak cos mi jeszcze przyjdzie do glowy to napisze.