Re: CRT 19" vs LCD 15"

Autor: MiW (miw_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 18 Feb 2004 - 22:04:12 MET

> Narazie nie podaje konkretnych modeli. CRT ma pracowac w 1280x1024 przy
> odświerzaniu 85 Hz. LCD musi mieć dobry czas odświerzania (gry) i dobry
> kontrast. Zakup jest długoplanowy czyli będę go używał aż padnie(czy są
> jakieś dane które monitory są bardziej trwałe?). Jako, że wiele czasu
> spędzam przed monitorem (kilka godzin dziennie), chodzi też o moje oczy,
> żeby po kilku latach wciąż działały, czyli do CRT zostałby zakupiony
filtr.
> Na kompie głównie programuje, serfuje po necie, gram. Czasem jakiś filmik
> [...]

CRT 19", ale bez filtra. W tej chwili filtry tylko pogarszaja kontrast, a
dawka promieniowania, jaka otrzymujesz od monitora jest niewielka. Filtry
szklane polaryzacyjne sa stosowane zarowno na CRT, jak i LCD, ale z powodu
innego: ograniczenie kata widzenia (np w bankach, czy w gliwickim Urzedzie
Miasta).

W obu przypadkach krytyczne jest oswietlenie miejsca, gdzie stoi monitor.
Aby nie meczyl oczu, jasnosc otoczenia powinna byc zblizona do jasnosci
monitora. I nie mowcie mi, ze filmy i gry sa piekne w ciemnym pokoju.
Owszem, ale przy czytaniu/pisaniu nalezy miec dobre oswietlenie, bo wlasnie
wtedy sie najbardziej wzrok meczy...

--
pzdr.
MiW