Re: Spostrzeżenia R9100 64MB vs. GF4MX440 128MB [c.d.]

Autor: fv (fake_at_cybax.com)
Data: Wed 18 Feb 2004 - 17:25:42 MET

szpon claimed:
> 2. Jakość obrazu 3D.
> Rzecz sporna. GF4MX przy anizo 4X daje takiej samej jakości obraz jak R9100
> przy anizo 8X. Dziwne to, ale jak ustawie anizo 4X na Radeonie, to widać
> wyraźnie przejścia pomiędzy kolejnymi etapami filtrowania tekstur.

Fakt, widoczna jest różnica między x4 a x8.

> Bardzo
> denerwująca sprawa, tym bardziej, że Radeon przy anizo 8X traci bardzo na
> wydajności.

Z tym już się zupełnie nie zgadzam, ja nie widzę prawie żadnego spadku.

> Antyaliasing w wydaniu Radeona jest znacznie lepszy,

Antyaliasing na radeonach w wydaniu czegokolwiek poniżej r300 to żart.
Spadek 2-3 KROTNY we framerate.

> - ogromny spadek wydajności przy anizo wyższym niż 4x

Jeszcze raz, ja tego nie zaobserwowałem.

> 3. Wydajność 3D.
> Rzecz również sporna. Radeon jest znacznie lepszy w renderowaniu
> niewielkich, zamkniętych przestrzeni (nadal mowa o Americas Army) i jego
> wydajność jest w nich wyższa o mniej więcej 30-40% w porównaniu do GF4MX.
> Sprawa ma się innaczej, gdy gra się w mapach z ogromną ilością dużych
> tekstur: w mapie SF Hospital, Radeon jest o ok. 10-15% wolniejszy niż GF4MX
> !!!.

Jaki masz procesor i ile ram ? Jak ten radeon jest taktowany ? Mam
poważne podejrzenie że posiadasz wersję 64bit. Chociaż niewątpliwie duże
przestrzenie, z dużą ilością szczegółów to porażka. Z tym że dla każdej
karty a nie dla radeona 9100 :)

> + bardzo dobrze radzi sobie, gdy nie musi renderować dużych, otwartych
> przestrzeni

Jak każda karta.

> + nie odczuwa się tak drastycznego spadku wydajności, gdy musi renderować
> przeźroczyste tekstury (np. dym)

To zależy, mój jednak ma trochę problemów.

> - kiepsko wypada na dużych, otwartych przestrzeniach

Jak każda karta.

> - kiepsko wypada, gdy ma do renderowania duże i dużo tekstur (zapewne winne
> jest to, że posiada tylko 64MB - GF4MX miał 128MB).

Oj wątpię, 128MB niewiele pomoże jeśli karta nie jest w stanie tego
obrobić. Radeon 9100 nie jest w stanie.

> -> Nie warto płacić 430zł za R9100

Tak, teraz i ja bym tej karty nie kupił. Albo 9000 pro albo GF4200.
Zwłaszcza że mam linuksa, pod którym wsparcie dla radeonów w porównaniu
z nvidią to kpina.

> PS. Test opierałem głównie na wynikach osiąganych w grze Americas Army.

Hm, nie znam.

> Oprócz tego testowałem go w Call of Duty, Need For Speed: Hot Pursuit 2,

HP2 to porażka, ta gra jest tak spieprzona, że trudno tu mówić o
jakiejkolwiek wydajności.

> Unreal 2. Oparłem swoje testy głównie na Americas Army, bo w tej grze
> różnice między obiema kartami były bardzo widoczne. W pozostałych wypadały
> podobnie (oprócz NFSHP2 - w tej grze Radeon bił GF4MX wydajnością na głowę).

Jeszcze jest możliwe że gra wyczuła lepszą kartę i dała więcej
szczegółów albo inne metody wyliczeniowe. W końcu GF4 MX to karta z
epoki DX7.

> PS. Producent Radeona: Supergrace; Producent GeForce: Sparkle

Mój to Sapphire 9100 64MB, napewno 128 bit.

--
    :: http://www.stringi.com/viper/ ::
Universe is not only weirder than we imagine