Re: Spostrzeżenia R9100 64MB vs. GF4MX440 128MB [c.d.]

Autor: szpon (szpon_at_no-spam.gazeta.pl)
Data: Wed 18 Feb 2004 - 17:47:47 MET

fv wrote:

> Jaki masz procesor i ile ram ? Jak ten radeon jest taktowany ? Mam
> poważne podejrzenie że posiadasz wersję 64bit. Chociaż niewątpliwie
> duże przestrzenie, z dużą ilością szczegółów to porażka. Z tym że dla
> każdej karty a nie dla radeona 9100 :)

AthlonXP1800+, 512MB DDR, karta 128bit (pełna 9100, nie 9100L). Taktowanie
250/250 (GeForce: 275/200).

> Jak każda karta.
GeForce wypadał u mnie o kilka procent lepiej niż R9100.

> Oj wątpię, 128MB niewiele pomoże jeśli karta nie jest w stanie tego
> obrobić. Radeon 9100 nie jest w stanie.

Jeżeli gra ma dużą ilość tekstur, to lepiej wypada na karcie z większą
ilością szybszego VRAMu niż karta z mniejszą ilością, która musi trzymać te
tekstury w pamięci RAM komputera. A SF Hospital w AAO jako bezwzględne
minimum wymaga karty 64MB, a bardzo jest zalecane posiadanie karty 128MB.
Zainstaluj grę i sam przetestuj i porównaj wydajność na 64MB i 128MB ;-)

> Tak, teraz i ja bym tej karty nie kupił. Albo 9000 pro albo GF4200.
> Zwłaszcza że mam linuksa, pod którym wsparcie dla radeonów w
> porównaniu z nvidią to kpina.
9000 pro jest wolniejszy. Fakt. Kiepsko jest pod Linuxem, gdy się ma
Radeona.

> HP2 to porażka, ta gra jest tak spieprzona, że trudno tu mówić o
> jakiejkolwiek wydajności.
To, że gra jest spiepszona, to wiadomo nie od dzisiaj. Ale o wydajności w
niej zawsze można mówić ;-)

> Jeszcze jest możliwe że gra wyczuła lepszą kartę i dała więcej
> szczegółów albo inne metody wyliczeniowe. W końcu GF4 MX to karta z
> epoki DX7.
Nie zauważyłem różnicy pod postacią bardziej szczegółowej grafiki. A gram w
tą grę od dawna ;-)

> Mój to Sapphire 9100 64MB, napewno 128 bit.
Mój też jest na pewno 128bit.

--
Piotr Slawinski
GG: 782837