Re: tanie karty gigabitowe ... przepustowość?

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Wed 18 Feb 2004 - 12:46:00 MET

On Wed, 18 Feb 2004 11:09:47 GMT, Paweł Starzyński wrote:

> zaraz bo się pogubiłem... które prędkości z wymienionych to megabity, a
> które magabajty?

B - bajt
b - bit

> AFAIK 100mbit/s = 12,5 MB/s, 1000mbit/s (1gbit/s) = 125 MB/s. W jaki
> sposób 125 MB/s "przytyka" PCI 133MB/s, biorąc pod uwagę to, że pełna
> przepustowość nigdy nie jest osiągana?

Pełna przepustowość nigdy nie jest osiągalna, zarówno przez Ethernet,
jak i przez PCI.
A przytkać może w taki sposób, że karta full duplex zajmuje 2x125 MB/s =
250 MB/s. Nie do przepchnięcia przez PCI. Poza tym PCI jest
współdzielona przez inne urządzenia, choćby HDD (jeśli to dysk
ATA/SATA). Jeśli ktoś ciągnie dane z "serwera" wyposażonego w kartę
1Gbit PCI i dysk ATA, to musi mieć świadomość, że dane muszą przejść
najpierw przez PCI (i nie tylko) z dysku do pamięci, potem przez to samo
PCI z pamięci do karty sieciowej. Przez tą magistralę PCI idą też
jednocześnie inne rzeczy, no i relany transfer masz, jaki masz....

> znowu nie kumam... 600 mbit/s to 75MB/s (600 mbit realne do osiągnięcia
> z 1000 mbit), a więc co ma do tego ten super szybki dysk SCSI? nie
> wyciąga więcj niż 75 MB/s transferu?

Właśnie. Cheetah ma transfer wewnętrzny ok 890 Mb/s, a to najszybszy
dysk, jaki znam. Te 890 Mb/s, to wewnętrzny strumień danych z talerzy do
cache. Te dane muszą być sprawdzone, skorygowane i "obrane" z
nadmiarowych bitów (o ile wiem 1B jest kodowany na 15 bitach). Nie
należy się zatem spodziewać realnego transferu większego niż 890/2 Mb/s
= ok 450 Mb/s = ok 56 MB/s. U mnie te Cheeteh'y chodzą w RAID stripe,
zatem dają ok 100 MB/s = 800 Mb/s. Ale ftp, to pobieranie wielu plików,
tracenie czasu przez dysk na przesuwanie głowic, wyszukiwanie plików -
czyli masz to realne/zmierzone 600 Mb/s.

> Bo z kolei jeżeli chodzi ci o 600
> MB/s to jest to absurd... albo ja jestem jakiś niedoiformowany,

Właśnie...

> albo ty
> coś kręcisz.

Nic nie kręcę...

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak        sprocket_at_sys.BezSpamu.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!