Re: tanie karty gigabitowe ... przepustowość?

Autor: MNorbert (amrk_at_op.pl)
Data: Thu 19 Feb 2004 - 05:28:28 MET

Użytkownik "Rafał Bartoszak" <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl> napisał w wiadomości

> Pełna przepustowość nigdy nie jest osiągalna, zarówno przez Ethernet,
> jak i przez PCI.
> A przytkać może w taki sposób, że karta full duplex zajmuje 2x125 MB/s =
> 250 MB/s. Nie do przepchnięcia przez PCI. Poza tym PCI jest
> współdzielona przez inne urządzenia, choćby HDD (jeśli to dysk
> ATA/SATA). Jeśli ktoś ciągnie dane z "serwera" wyposażonego w kartę
> 1Gbit PCI i dysk ATA, to musi mieć świadomość, że dane muszą przejść
> najpierw przez PCI (i nie tylko) z dysku do pamięci, potem przez to samo
> PCI z pamięci do karty sieciowej. Przez tą magistralę PCI idą też
> [...]
ja chciałęm zrobić transfer RAMDYSK <-> Sieć <->RAM
do PCI nie będzie nic więcej podpięte ... pozatym płyty posiadają osobne
kontrolery dla PCI i dla dysków
Zastanawia mnie tylko jaka możę być wydajnośc (transfer) żądań losowych do
zdalnego ramdysku .... RamDysku czy przy małych żądaniach (64-128KB) da się
wyciągnąć jakąś przyzwoitą przepustowość?
czy w takiej transmisji RAM-toRAM i losowych żądanich da się
wyciągnąćtransfer na poziomie 50-60 MB ?