Re: new zestaw

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Tue 17 Feb 2004 - 20:15:32 MET

"axial" <axial_at_poczta.onet_kropka_pl> wrote:

> Wolę zapłacić 300zł więcej za P4 Intela i mieć to co chcę a nie
> bawić się w "protezy"...

Hmmm... no to lecimy o wielkich dokonaniach Intela ;>

Intel 386 - duzy blad w jednostce arytmetycznej, niemoznoa
bylo wykonywac mnozenia 32 bitowego. Intel po cichu wycofano procesory z
magazynow i nigdy nikomu nie wymienil sprzedanego procesora.

Intel 486 DX 50Mhz - chipset pod ten procesor nie dzialala poprawnie na
50 MHz, wieszal sie losowo. Zanim Intel doszedl dlaczego, musial wypuscic
DX2-50, ktory zewnetrznie dzialal na 25 MHz i byl widocznie wolniejszy.

Intel Pentium 60 do 100 - wspanialy i slynny blad w FPU :) niekorygowalny
programowo, dopiero po naglosnieniu sprawy Intel zdecydowal sie wymieniac
procesory (wczesniej twierdzil, ze przeklamania sa niewielkie i nikomu
nie beda przeszkadzac!, nie udostepnil ani latek mikrokodu, ani
informacji o wymianie!).

Intel Pentium MMX - znaleziono ciag bajtow wieszajacy dokumentnie
procesor niezaleznie od systemu, trybu pracy itd... itp.... Intel
najpierw sia opieral, po czym dopiero po jakims czasie po naciskach do
nowych procesorow wprowadzil odpowiednia latke. Malo tego! Hobbysci
wzieli sie do roboty i znalezli podobne bledy w zasadzie we wszystkich
procesorach produkowanych przez ostatnie pare lat. Sweet :)

Intel i820 - blad w MTH, niekorygowalny programowo, powodowal
przeklamania danych i zawieszanie sie systemu przy uzywaniu pamieci
SDRAM. Intel najpierw się opieral, potem jednak po przypomnieniu historii
z Pentium zaczal wymieniac plyty zawierajace na MTH na plyty bez tego
ukladu.

Intel i810 - wczesne sterowniki dzialaly niezbyt stabilnie, po opanowaniu
stabilnosci sa powazne problemy z wydajnoscia plyt na tym chipsecie. Ot
kolejny gniot wspanialego Intela.

Pentium III 1133MHz - procesor dziala niestabilnie przy nominalnym
taktowaniu, potrzebna jest poprawka mikrokodu.

P4 Nortwood - normalnie cudo! Szkoda tylko, ze wolnieszy byl o PIII
dlatego, zeby sie nowy super procesor jakos sprzedawal Intel zastosowal
zaporowe ceny na PIII. Kontynuacji tej porazki jest Celeron na
wykastrowanym jadrze P4.

Nie ma co, zeczywisce ten Intel to cudo :>

> Nigdy kopia nie będzie lepsza od oryginału,

Co jest kopia czego?

> na których wyłączenie HT powoduje spadek wydajności o 3%
> Ha Ha Ha Ha Ha :-)

Hyper-Threading to bardzo fajna technologia, ktora naprawde duzo daje
chocby w zwyklej pracy. Szkoda tylko, ze ze wzgledu na "ulomnosc"
popularnych systemow operacyjnych oraz ze wzgledu na ograniczenia
wynikajace z budowy procesora mozna duzo stracic.

> ps ciśnienie rośnie?

Raczej poziom rozweselenia :>

--
Krzysiek Szczepanek
"Taken by surprise stigmatized by the things I've seen with my own eyes,