Re: badsector na HDD...czym naprawic?

Autor: Net (netsec_at_o2.pl)
Data: Tue 17 Feb 2004 - 19:22:49 MET

Użytkownik "_darecki" <_darecki_at_NOSPAMtenbit.pl> napisał w wiadomości

> maly problem,
> scandisk pod w2k znalazl mi na dysku (40GB Seagate Baracuda) ok 4kilo
> badsectorow
> jakim soficikiem moge je spod w2k zaznaczyc (czy jakos tak) zeby system
ich
> nie uzywal (albo nie probowal przynajmniej)?
> moze lamerskie pytanko ale bede wdzieczny za pomoc.

Możesz użyć chkdsk /r . Przetestuj raz jeszcze programem diagnostycznym
Seagate http://www.seagate.com/support/seatools/ Jeśli Seatools będzie
dalej wskazywać BAD sectors, to możesz spróbować DiscWizard Starter
Edition http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html w
Utilities ma opcje Zero Fill Drive, nie jest to co prawda eleganckie ale
może coś pomóc. Niestety w przypadku użycia opcji
Zero Fill Drive wszystkie dane zostają zamazane. Jeśli Seatools wskaże
błędy to raczej powoli rozglądaj się za nowym dyskiem. Nie załamuj się ;)
być może są to tylko Bad serctors logiczne, a nie fizyczne uszkodzenia
dysku chkdsk powinien na to pomóc.

--
        +++
       (o|o)