Re: Jaka płyta (socket 478) a może pod AMD - sam już nie wiem ?

Autor: Tomasz Potega (shadow_at_manta.univ.gda.pl)
Data: Sun 15 Feb 2004 - 18:35:45 MET

pawelWN <pawelwn_at_wytnijtopoczta.onet.pl> wrote:
> Jesli masz jakieś doświadczenie czy wiedzę może doradź jakiś Barton > 2500 i
> do tego jakas plytę, co by moja żona nie dzwoniłą do mnie 5 razy dziennie,
> że ma niebeski ekran :))

przy poprawnie skonfigurowanym systemie nie powinno byc zadnych
bluescreenow. jesli nawet sa, to *bardzo rzadko* problemy sa powodowane
przez procesor - najczesciej to podle pamieci, badziewne zasilanie, czy
miernej jakosci plyta glowna.

co konkretnie kupic? kup moze jakiegos slabszego Bartona (chocby tego
2500+), porzadna plytke na KT600 lub nForce2, przyzwoite pamieci - a calosc
powinna osiagnac bez problemow poziom 3200+. nie podam Ci oznaczen
konkretnych modeli - trzeba by poszperac po cennikach, i wtedy podejmowac
decyzje.

> aczkolwiek AMD mnie intryguje, bo chyba jest tańszy przy tej samej
> wydajności.

bo tak mniej wiecej jest - imho do zastosowan domowych procesory AMD sa
bezkonkurencyjne. nie chodzi mi o bezwgledna supremacje wydajnosciowa, ale
o cos, co za Wielka Woda nazywaja "bang for the buck".

pozdrawiam,
shadow