Re: pytanie o notebooki

Autor: lazik_s (spamtrap_s_kizal_at_gazeta.pl)
Data: Sun 15 Feb 2004 - 00:07:10 MET

 Witam wszystkich grupowiczów pl.comp.pecet!!!

Pewnego dnia, a było to w sobotę rano, Rafał napisałeś na
pl.comp.pecet coś takiego:
> [...] /Wyciętych linii: 40/ o doświadczeniach
> To powyżej, to nie jest IMHO, tylko fakty.

Fakty które dotyczyły zapewne jednego bądź dwóch, trzech modeli danej
firmy. Napisałem wcześniej że taki bądź owaki model może być
szczególnie usterkowy a generalizacja na całą markę może być poprostu
bezzasadna. Także podwykonawca ma narzucane standardy produkcji dla
określonych firm także jakość może być różna w stosunku do umowy
handlowej.

> Polecam HP, IBM, Toshiba, F-S - z nimi miałem dużo do czynienia, i
> statystycznie nie sprawiały problemów. Nie polecam niczego, co jest
> Made By Clevo - bo statystycznie to bardzo padliwa marka.

W tym miejscu powiem tak: Statystycznie to nie 10 czy 50 egzemplarzy
danego producenta. Próbka musi być znacznie większa by była
reprezentatywna. I właśnie w takich intencjach proponuję poczytanie na
obcojęzycznych grupach/forach dokładnych opinii.

> Pomyślę nad wstawieniem jakiegoś tekstu do sig'a, w którym będzie
> stało, że wszystko co piszę, to moje opinie (to dla tych, których to
> nie jest jasne ;) )

Myślę że nie jest to konieczne. Ważne by przy używaniu słów w rodzaju
'gówno' już opatrzyć je odpowiednim przynajmniej adekwatnym akronimem.

> I nigdzie nie piszę, że np. Toshiba (Mercedes) jest świetna, reszta
> to gówno, tylko że Clevo, to gówno, a kilka innych marek nie.... I
> ostrzegam każdego, kto chce kupić full-wypas notka z 6k: niech sobie
> kupi mniej full-wypas, ale porządnego...

Dlatego ci opisałem, że nie masz do końca racji. Mogę jedynie odesłać
do lektury grup dyskusyjnych - niemieckich. Ze swojej przygody i AFAIR
to komputery np składane w dawnej mojej firmie a kupowane firmówki
(Compaq, HP, IBM) to niebo a ziemia. Niestety w tych porównaniach
marniutko wypadają 'firmówki'. Jak dla mnie to się nie mogę doczekać
czasów aż dostępność do części laptopów będzie taka jak do desktopów.
Wtedy na pewno bym się nie wahał czy kupić HP czy IBM czy złożyć Made
by lazik_s.

EOT z mojej strony chociaż IMHO dyskusja dość słuszna i ma dwa końce
kija :))

--
Pozdrowienia,
 lazik_s    mailto:nick_at_poczta.gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --