Re: pytanie o notebooki

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Sat 14 Feb 2004 - 10:45:34 MET

On Sat, 14 Feb 2004 01:02:50 +0100, lazik_s wrote:

[...]
Kończąc wątek:
Używałem 4 klaptopów California Access, w każdym pękała ubudowa, nie
tylko przy zawiasach, ale też pod spodem. Obudowa nie jest objęta
gwarancją, najmniejsza pierdołka to koszt minimum 200 zł, cała obudowa -
ponad 1000 zł. Matryce - padły w 3 sztukach. Dwie płyty główne do
wymiany, w jednej po wymianie padł port IrDA. Baterie - 3 do 6 miesięcy,
potem *gwałtowny* spadek pojemności. Jeden napęd CD, 2 układy dźwięku,
ładowarka (nie: zasilacz, tylko wewnętrzna ładowarka), w drugim ogólne
problemy z zasilaniem, jeden padnięty port PS/2,kłopoty z HDD. Chyba
wszystko, ale miałem "pod okiem" jeszcze kilka sztuk CA, Gericom, Actina
- zachowywały się podobnie.... Jeśli miałem pecha, to naprawdę
wyjątkowego....

HP - zero problemów, koniec tematu.

Toshiba - tego mamy naprawdę sporo: 1 walnięty CD (od nowego),
wymieniony w ramach gwarancji... Modele Satelitte 1800 miały problemy z
chłodzeniem, nie tyle się przegrzewały, co termometr wskazywał zawyżone
temperatury, co powodowało spowalnianie lub nawet nagłe wyłączanie
kompa. W serwisie orzekli, że cała seria miała naniesioną jakąś pastę
termiczną o kiepskich parametrach, która wysychała i stąd problem. Po
przesmarowaniu - jak ręką odjął. Niektóre modele mają 5-8 lat, i nie
sprawiają problemów...

F-S 1 sztuka problemy z dźwiękiem, 2 sztuki problemy z zasilaniem. Poza
tym bezproblemowe

IBM - generalnie zero problemów, poza wadliwym układem ładowania baterii
w kilku sztukach - baterie padały po pół roku. Poza tym - świetne
notebooki, ale drogie....

Pozostałe: Tulip, Hyundaii, Nec, Compaq - pojedyńcze egzeplarze. Poza
Compaqiem w zasadzie bezproblemowe, ale Hyundaii miał badpixele, Nec -
kiepściutką baterię, a Tulip (2 sztuki) - potrafił się bez powodu nagle
rozładować do zera... Natomiast Compaq okazał się po oględzinach
wyprodukowany przez Clevo - obudowa, matryca, bateria - czyli wszystko w
normie....

To powyżej, to nie jest IMHO, tylko fakty.
A teraz IMHO:

Polecam HP, IBM, Toshiba, F-S - z nimi miałem dużo do czynienia, i
statystycznie nie sprawiały problemów.

Nie polecam niczego, co jest Made By Clevo - bo statystycznie to bardzo
padliwa marka.

Pomyślę nad wstawieniem jakiegoś tekstu do sig'a, w którym będzie stało,
że wszystko co piszę, to moje opinie (to dla tych, których to nie jest
jasne ;) )

I nigdzie nie piszę, że np. Toshiba (Mercedes) jest świetna, reszta to
gówno, tylko że Clevo, to gówno, a kilka innych marek nie.... I
ostrzegam każdego, kto chce kupić full-wypas notka z 6k: niech sobie
kupi mniej full-wypas, ale porządnego...

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak        sprocket_at_sys.BezSpamu.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!