nforce2 400 ultra i problem z ide

Autor: Przemek (brak_at_nospam.pl)
Data: Sat 14 Feb 2004 - 21:17:05 MET

witam wszystkich
Zmienilem sobie plyte na ecs z chipsetem jw i wszystko inne jest ok ale
wystapily wielkie problemy z wydajnoscia ide pod win98/me -
kilkaset mega z jednego hdd na drugi (czy tez z cd) potrafi sie kopiowac
przez 8 - 10 minut a obciazenie procesora w tym czasie skacze do 100% i np
grajaca w tle mp3 potrafi sie przycinac. Wszystko przez to ze nvidia nie
wypuscila sterownikow do ide pod te systemy i instaluje sie on jako
standartowy kontroler pci ktory jak znalazlem za pomoca googli nie obsluguje
bus masteringu :((. Wylaczalem i wlaczalem dma dla urzadzen przestawialem je
miejscami i niestety ciagle to samo. Moze komus udalo sie rozwiazac ten
problem bo ja niestety widze tylko dwie mozlliwosci: dolozenie kontrolera na
pci lub przesiadka na xp pod ktorym podobno juz te problemy nie wystepuja.
A i jeszcze jedno nie jest to wina plyty ecs bo zanim ja kupilem testowalem
w kompie asusa a7n8x i objawy byly identyczne - ale niestety wtedy myslalem
ze to "zasluga" pozostalych w systemie starych sterow via ; niestety po
wlozeniu ecs i przeinstalowaniu systemu nic sie nie zmienilo.

pzdr