Re: Niedzialajacy INTERNET!!!???

Autor: Prezes (prezes_at_wilgnet.gliwice.tnijto.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 14:21:19 MET

> Siema dzieki za podpowiedzi!
> To jest wlasnie najdziwniejsze, ze wszytsko jest ustawione tak jak
> powinno. Na kompie na ktorym chodzi internet i udostepnai dla
> drugiego na ktorym NIE CHODZI jest wszytko ustawione ( na
> automatycznych ustawieniach z obu stron powinno chodzic bez
> problemow). Myslem, ze skreta jest zle zacicnieta, ale w takim
> wypadku w ogole kompy by sie nie wiedzialy i nic by nie chodzilo
> (zacisnieta jest na 100).
> JEST tez dziwn, ze wczesniej przez jakis moment dzialalo
> ale po restarcie kompa CISZA, az do teraz!!!
> [...]

router sprzetowy tylko nie wiem czy gosc na to pojdzie ;]
jesli ma zrobiony QoS na dane ip to nie powinno byc problemu bo router na
wan ma ip od providera na ktore ma powiedzmy swoje pasmo przypisane a do
routera od strony lan podlaczasz swoje 2 kompy oczywiscie musza miec inna
klase adresowa niz ta na wan. Prosty rouerek sprzetowy np planeta na allegro
to wydatek 120-150 zlotych (to jest router z wbudowanym switchem 100Mbit,
translacja nat i takimi pierdolkami)
pytanie tylko czy provider pozwoli na uzywanie routera bo latwo to zauwazyc
po spadku TTL

--
Krzysztof 'Prezes' Kulesza
Administrator ASK WilgNET