Re: Jaki plus z dobrej pamieci - ?

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Thu 12 Feb 2004 - 03:09:22 MET

Pamiętam jakby to było wczoraj jak Alan napisał:

> Witam!
> Jakie korzysci plyna z tego ze na swoej plycie na kt600 firmy
> Gigabyte z zamontowanym Athlonem 2.0 Ghz ma mwsadzone pamieci RAM 400
> Mhz firmy TwinMos zamiast jakis 266 czy 333 i do tego slabszego
> producenta.

Wyższe taktowanie pamięci to wyższa wydajność na KT600. Pamięci noname
nie są wcale mniej wydajne, ale mogą być z nimi problemy ze
stabilnością i dodatkowo pewnie słabo sie kręcą.

> Pomijajac fakt ze w razie czego te zawsze bedzie mozna
> uzyc pozniej przy modernizacji komputera (w to akurat watpie:D) i ze
> mam pewna wieczysta gwarancje :D
> Chodzi mi tylko o walory uzytkowe. Czy sa one w ogole odczuwalne?

Różnica wydajności między pamięciami 133(266) a 200(400) istnieje. I w
testach i pracy ją widać.

> Pytam bo kolega zadal mi pytanie czemu akurat nie kupilem do tego
> sprzetu tanszych pamieci (bylo to juz jakis czas temu...) a ja w
> zasadzie nie wiedzialem co mu odpowiedziec :P

Powiedzieć, że nie chciałeś mieć z nimi problemu i mieć dobre pamięci
do overclockingu.

> Heh... zalozenie bylo
> ze bedzie maszynka podkrecana, w sumie o coolerek sie dobry
> postaralem tyle ze buda za mala i slaba wentylacja,...

Do kręcenia sie bierze raczej w miare solidne pamięci wiec kupiłeś
dobrze...

> ale glowny
> problem jest taki ze nie wiem o ile dokladnie podkrecac i ktore
> wartosci dokladnie pozmieniac by to chodzilo stabilnie =)

Zmienia sie stopniowo. Masz zablokowany mnoznik czy nie? NAjlepiej
podkręcać zwiększając FSB, ale pamiętaj, że poza ustawieniami
100,133,166,200 inne moga powodować niestabilność z powodu
przetktowania szyny AGP/PCI.

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200)