Re: komputer sam się wyłącza

Autor: ver4 (ver4_at_op.pl)
Data: Wed 11 Feb 2004 - 22:02:59 MET

Użytkownik "Yaro" <ptica27_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Zasilacz ma 350W i ATX 2.03. Jest przystosowany do athlonów. Właśnie coś
> czytałem na temat wirusa Blaster coś tam. Podobno objawia się poprzez
> resetowanie komputera. Z drugiej jednak strony gdyby tu chodziło o wirusa
> raczej resetował by się w dowolnym momencie a nie wtedy kiedy procesor
jest
> najbardziej obciążony. Teraz z jednak przypominam sobie że kiedy
> instalowałem oprogramowanie płyty głównej (asus a7v8x) programik, który
> monitorował temperaturę procesora i obroty wentylatorów (i jeszcze parę
> [...]

Może zainstaluj jeszcze raz ten programik do monitorowania temperatury
proca. Postaraj się obciążyć procesor w 100 % na co najmniej 10 minut
(możesz skompresować jakiś film) i w tym czasie obserwuj temperaturę
procesora.
Jeżeli masz w biosie ustawioną temperaturę przy której jest wyłączany
komputer na 75 stopni to prawdopodobnie to jest przyczyną wyłączania kompa.
Mam Athlona 2000 xp wiatrak 3000 obrotów (po jakimś czasie ilość obrotów
spadła do 2800 co podniosło temperaturę o kilka stopni) i zanim założyłem
dodatkowy wiatrak
w obudowie procesor rozgrzewał się spokojnie do 75 stopni (ale ja mam płytę
gigabyte'a i tam temperatura wyłączenia kompa to 105 stopni).

pozdr.