Re: Dual channel i memtest86

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl)
Data: Wed 11 Feb 2004 - 21:25:01 MET

On Tue, 10 Feb 2004 23:13:42 +0100, "Kolu" <koluWYTNIJ_at_TOwp.pl> wrote:

> Mam takie pytanko. Jakimi programami i w jak długim cyklu (dodatkowo
> stosujecie moze jakies specyficzne ustawienie w tych programach) sprawdzacie
> swoją pamięc pod względem prawidłowego jej działania, czy to po zakupie
> nowej, czy tez po zmianie jej konfiguracji (np. po zaostrzeniu timingów)?

J.w. - Prime95, Hot CPU Tester, duuuużo zdrowego rozsądku.
Programy typu memtest, DocMemory albo GoldMemory mogą być stosowane
ale raczej jako programy zdecydowanie pomocnicze - bo nie służą do
badania stabilności systemu, a to jest podstawowy wykładnik
prawidłowego działania. Jak puścisz taki test obciążeniowy na 48
godzin i po upływie tego czasu nic złego się nie będzie działo, to
możesz _mieć_nadzieję_, że komputer jest stabilny.

> kolejności dokonac testow jesli procek jest nowy/przetaktowany. Czy np. taki
> Prime, albo CPU Burn testują jedynie/głównie procki, czy tez po czesci takze
> pamiec i ewentualnie blad jaki sie zdarzy podczas takiego testu nie musi
> wcale oznaczac ze to wina procka. Wzięło mnie cuś na takiego pytania i

Zazwyczaj testują po trosze procek, pamięć i płytę główną ;-). Jeśli
dzieje się coś złego, to dopiero gdy wiesz, że coś się dzieje,
stosujesz zdrowy rozsądek i inne pomocnicze oprogramowanie (typu
GoldMemory na przykład) aby znaleźć przyczynę.

--
Pozdrawiam
  Bartek