Re: router z karta D-Link DWL-520+

Autor: Wieslaw Lubas (vieniu_at_nospam.math.put.poznan.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 20:17:10 MET

Użytkownik "daro" <d_a_r_o_at_op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podlaczenie do internetu (radiowo)przez karte sieciowa D-Link DWL-520+ i
> teraz chcialbym zrobic maly routerek (chyba tak sie to nazywa) ktory
poprzez
> zainstalowanie w nim tej karty dawal by dostep do internetu dla trzech
> komputerow musi to byc wykonane w ten sposob poniewaz jestem ograniczony
> kablem od anteny do kompa 10 m i wtedy ten routerek bym na strychu
postawil
> i dalej sieciowkami polecial :)
>
> -no i teraz jak sie do tego zabrac ???
> -podobno sa do tego specjalne oprogranmowanie ktore sie mieszcza na
Nazywa się to na przykład LRP - Linux Router Project.

> i wystrczy ze komp bedzie mial stacje dyskietek i
> oprogramowanie?
tak

> -aha i jaki komp do tego celu wystarczy ?? ja mam taki co sie wala po
chacie
> bedzie to chyba plyta z prockiem AMD k-5 133Mhz nada sie ??i32 ramu chyba
Taka konfiguracja spokojnie wystarczy

> -no i ostatnie trudno to zrobic ???
Generalnie do konfiguracji interfejsów sieciowych i sterowników kart
sieciowych.
Trochę więcej roboty jak by to miało służyć za firewall...
Jakieś info może www.linuxrouter.org
ew. www.trzepak.pl.

Zresztą google twoim przyjacielem :-)

WL