Re: [OT] 3D Mark jak zaspokoić dzieciaka

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 18:31:33 MET

Pamiętam jakby to było wczoraj jak JorMunGanDur napisał:

> User_____<'Łukasz Ledóchowski'>
> E-Mail___<lukled_at_tlen.pl>
> MessageID<news:c08et1$3k4$1_at_inews.gazeta.pl>

> Ja tu pisałem o napalaniu się na wyniki w 3d marku, a nie na samą
> jego prace jako tester stabilności komputera. Przeczytaj jeszcze raz
> początkowy post.

IMHO to to samo co napalanie sie na wyniki Quake'a czy innej gry... Dla
niektórych kompy to hobby i testowanie wydajności i osiaganie
najwyższych wyników daje sporą satysfakcje. Takie samo hobby jak inne...

> A poprawnie myślący człowiek nie robi tragedii jak mu brakuje ileś
> punktów do np 20tyś.

Robi czy nie robi... Chce osiagać wyniki jak inni ludzie na podobnych
sprzętach. Więc czemu miałby tych wyników nie mieć?

> Nie masz wpływu na sam program, choćbyś i nasrał do komputera, nie
> zmodyfukujesz 3d marka. To że np nvidia oraz ati stosuje różne numery
> w celu zwiększenia ilości fps kosztem jakości grafiki powoduje, ze
> taki test nie jest miarodajny o czym byś wiedział gdybyś miał
> styczność z tym programem jak i różnymi kartami graficznymi i różnymi
> sterownikami. Do sprawdzenia stabilności jako tako sie nadaje, ale w
> żadnym razie do pomiaru wydajności (choćby 3dm2k3).

W tej chwili karty ATI i GF generują taki sam obraz w 3D Markach i nie
można już mowić o wielkim oszukiwaniu. A jeżeli mowisz o testowaniu w
grach to swego czasu ATI też podrasowywała wyniki w swoich kartach w
grach generując gorszy obraz. Kto ci daje pewność, że benchmarki
których Ty używasz sa miarodajne? Bo w przypadku 3DMarka już wiadomo o
oszustwach i wyniki sa kontrolowane i myśle, że dość miarodajne.

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200)