Re: RAM w laptopie - kompatybilność

Autor: klard (klard_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 08 Feb 2004 - 23:26:05 MET

Dnia 02/08/2004 10:31 PM, Użytkownik Maciek napisał:
> Hej
> Mam latpopa Dell Latitude CPx i w nim pamięc 128MB 100MHz.
> Po dołożeniu nowej kości 256 chodzące na 133MHz bios ją wykrywa,
> ale przy starcie systemu(Win2000) wywala mi niebieski ekran:
> "memory error at:..." albo dłuższy komunikat mówiący coś
> o braku kompatybilności mojego biosu z ACPI. W biosie
> brak jakichkolwiek ustawień odnośnie pamięci, więc może w systemie
> należy coś wyłączyć? Wydaje mi się, że powinna ona normalnie działać,
> tylko ze zmniejszoną do 100MHz częstotliwością. Macie jakieś idee?
> pozdrawiam,
> [...]

Hej,

Problem dokladnie jak z moja toshiba satellite 4300 pro.
Wlazylem do niej extra 256MB ramu Kingstona PC133.
Poszlo bez problemu. Pamiec byla "Made in US".
Miesiac pozniej kolega do identycznej toshiby kupil
tez taki sam ram tyle ze "Made in Korea" i efekt byl
dokladnie taki jak opisales. Porownywalismy kosci pamieci
wizualnie i byly dokladnie takie same tylko ze numer serii
i wlasnie "Made in ...." bylo inne. Skonczylo sie na tym
ze kolega zrezygnowal i tylko w mojej tosce bylo wiecej
ramu. Jemu nie udalo sie dokupic odpowiedniej kosci.
Oczywiscie moja kosc w jego laptopie dzialala a jego w moim
nie. Firma z ktorej bralismy pamieci nie byla w stanie
dostarczyc juz wiecej pamieci Kingstona "Made in USA"
bo juz nie miala. Oczywiscie przetestowalismy tez inne kosci
majac nadzieje ze ta jedna byla uszkodzona ale niestety :-(
Wszystkie kosci "Made in Korea" byly do kitu.

pozdr,

klard