Re: 2 komputery przez 2 karty sieciowe i do tego internet przez 3 kartę sieciową?

Autor: Marek (marek9993_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl)
Data: Sat 07 Feb 2004 - 14:23:30 MET

<czarotoja_at_go2.pl> napisał(a):

> Czy jest możłiwe połaczenie 2 komputerów przez karty sieciowe i do tego
> podłaczenie w jednym z nich internetu przez kartę sieciową? Jeśli tak, to
> poda jkim sytemem to najlepiej zrobić?

Mam takie rozwiązanie w domu. Komputer podłączony do internetu ma dwie karty
sieciowe PCI. Jedna jest poprzez cable modem podłączona do internetu z
kablówki - jest to tania karta 10/100 kupiona w Media Markt. Druga to Realtek
kupiony w komisie (nie pamiętam, ale chyba prędkość 10). Komputer pracuje pod
Windows 98 SE. Z drugim komputerem jest połączony bezpośrednio RJ-tem
(z przeplotem!!!) - bez huba. Drugi komputer ma kartę 3Com 900 Combo i
pracował zarówno pod W95 jak i W98 - jeżeli dobrze pamiętam, to próbowałem na
drugim kompie również z Win NT 4.0 Workstation. Zestaw działa bez problemów.
Nie wiem tylko czy do bezpośredniego połączenia przeplecionym RJ-tem
wystarczą byle jakie (starsze karty), bo ja mam obie PCI znanych producentów.
To rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę: po zainstalowaniu w kompie
podłączonym do internetu serwera proxy, ustawieniu obu kart na TCP/IP ze
stałym adresem i odpowiednim skonfigurowaniu połączenia internetowego
drugiego kompa, ma on również dostęp do internetu.
Pozdrawiam
Marek