Re: Rozne kosci ram

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Sat 07 Feb 2004 - 14:27:58 MET

On Sat, 7 Feb 2004 10:45:38 +0000 (UTC), Tomasz Potega wrote:

[...]
> w biosach sa takie kwiatki, ze glowa boli.
> wcale bym sie nie zdziwil ustawieniem parametrow z spd pierwszej kosci.
> i tak dobrze, ze sie nie wiesza, jak mu sie spd nie zgadzaja ;)

No, póki co, program nigdy nie będzie mądrzejszy od programisty ;)

Ostatni przykład: Asus P4B na i845, 256 MB Kingston + 256 MB noname.
Pamięć przekładana do różnych slotów, razem nie do ruszenia, osobno
śmiga pięknie...
Obie kości CL 2,5 niebuforowane PC 2100, próbowane na 100 i 133 MHz.
Nie robiłem update BIOS, bo płyta nie moja i po wymianie noname na inne
noname wszystko ruszyło pięknie...

Masz pomysł ? ;)

Takie rzeczy się zdarzają, i to niekoniecznie na SDRAM. Wielokrotnie
zdarzało mi się, że komp nie chciał chodzić na 2 SIMMach EDO o tym samym
czasie dostępu, a te same SIMMy w innym towarzystwie chodziły jak
trzeba.

IMO - tu grają sprawy elektryczne - niebuforowane pamięci mocno
obciążają magistralę, a jeśli robią to nierówno, to cóż....

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak        sprocket_at_sys.BezSpamu.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!