Re: 2 komputery przez 2 karty sieciowe i do tego internet przez 3 kartę sieciową?

Autor: maX (aver_at_interia.pl)
Data: Sat 07 Feb 2004 - 14:38:33 MET

Użytkownik " Marek" <marek9993_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> <czarotoja_at_go2.pl> napisał(a):
>
> Nie wiem tylko czy do bezpośredniego połączenia przeplecionym RJ-tem
> wystarczą byle jakie (starsze karty), bo ja mam obie PCI znanych
producentów.

Wystarczą. Składałem niedawno taki układ; w jednym kompie była karta 10Mbit
PCI (Genius Realtek 8029 P&P, cena 10 zł), a w drugim 10 Mbit ISA (Genius
Realtek 8019 P&P, cena 5 zł); kompy widziały się bezproblemowo. Ceny wg.
http://www.margo.wroc.pl/dok3.doc

> To rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę: po zainstalowaniu w kompie
> podłączonym do internetu serwera proxy, ustawieniu obu kart na TCP/IP ze
> stałym adresem i odpowiednim skonfigurowaniu połączenia internetowego
> drugiego kompa, ma on również dostęp do internetu.
> Pozdrawiam
> Marek

Ustawienie stałego adresu nie jest niezbędne. Na dobrze skonfigurowanym
kompie wszędzie powinna prawidłowo zadziałać autodetekcja.