Re: [long] dysk umiera???

Autor: axial (axial_at_poczta.onet_kropka_pl)
Data: Sat 07 Feb 2004 - 00:16:36 MET

Użytkownik "Krzysztof Wolski" <cysio123WYTNIJTO_at_interia.pl> napisał w
wiadomości news:c012jg$o93$1_at_absinth.dialog.net.pl...
> Witam!
> Mam Seagate 20GB (tego najprostszego). W zeszłym tygodniu, przy
> standardowej wymianie danych z kumplem, miałem poważne problemy z
> wykryciem dysku spod bIOS'a, a tym samym zastartowaniem systemu. Po
> którymś z kolei przepieciu taśmy i zasilania zaskoczył, ale wywalił sie
> przy ładowaniu systemu (błąd odczytu z urządzenia bootującego). w końcu
> udało się - ruszył. Zaobserwowałem jednak co następuje - wyraźnie
> zwolnił, i wydziela więcej dB. Niewiele mysląc odpaliłem SeaTools, i co
> się okazało? Test nie mógł zostać ukonczony, bo wystąpił bład...
> [...]

Dysk jak każde urządzenie elektroniczne jest "bezbronny" na ładunki
elektrostatyczne... mała iskierka z palca "zabija" dysk.
Pamiętajcie:
1) Zanim dotkniesz dysku dotknij w pierwszej kolejności uziemionej obudowy
    komputera.
2) Dyski przenosimy/transportujemy ZAWSZE w woreczkach
antyelektrostatycznych
    lub w woreczkach rozpraszających ładunki (najlepiej wykonanych z folii
bąbelkowej)
3) Zanim wyjmiesz dysk z woreczka, dotknij obudowy PC.
4) Najpierw podłączamy dysk, potem włączamy komputer. Jeżeli zasilacz jest
ATX
    to ZAWSZE wyciągamy wtyczkę zasilającą z gniazdka sieciowego i liczymy
do 10 :)
    i dopiero wtedy podłączamy zasilanie do dysku.
5) NIGDY nie podpinamy własnego dysku do PC kolegi, który twierdzi że "coś
mu się
    zepsuło", bo zepsuć się mógł np. zasilacz :(

Takie zachowanie ostrożności pozwoli Ci używać dysku przez długie lata :)

ax